tisdag 8 februari 2011

Loppisfynd



Jag tänkte visa några av de saker jag fann på loppisen i söndags. Det första jag sprang på var den här söta duken med knypplad spets, jag är svag för såna här dukar :-). Säljaren hade en till också, men den var tyvärr så trasig så jag köpte den inte.

Sedan hittade jag en antik tvålkopp från Gustafsberg! Den hade fått några små slag i botten, annars var den i fint skick. För mig gör det iofs ingenting att det finns någon liten nagg eller liknande på något som är över 100 år gammalt, det gör bara pjäsen vackrare i mina ögon.



Jag är också så svag för den här blå-gröna nyansen som blev så populär på porslin från förra sekelskiftet, av någon outgrundlig anledning tycker jag speciellt mycket om den färgen under den här tiden på året :-).

Jag köpte också en antik fiskvåg som H undrade vad jag skulle ha till, ni får se så småningom! ;-) Någon som (tyvärr) inte fick följa med hem var en mycket gammal trähäst på hjul.... men den var DYR! Hjulen var utbytta också till modernare hjul och hästen tappade lite av sin charm med de där nya hjulen. Men... nu ångrar jag att jag inte köpte den, trots att den kostade på tok för mycket... hur kunde jag lämna den???

Många kramar
Beatrice

11 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra med dig.
Vilka fina fynd du har gjort, jag känner igen mig när du skriver att du ångrade dig på ett inköp!
Jag är precis likadan att man inte lär sig....Fniss!

Hoppas att du får en bra dag!
Stooor Kraaam från mig/ Therese

Hanna sa...

S¨å söt duk du hittade på loppisen.
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gå in på Tradera och sök på trähäst, då ser du vad som bjuds på den gamla fina där. Så kan du jämföra priserna tänkte jag. Förstår att du ångrar dig, det är svårt och hitta fina hästar. En helt ljuvlig tvålkopp, den är så charmig med naggen.
Kramar
AnnaMaria

idémakeriet sa...

Hejsan vännen,
Tack för dina omtänksamma ord på min blogg, det värmde.
Allt har gått jätte bra med Sanne, efter några timmar kunde vi redan åka hem och fick vi skämma bort henne.
Fina fynd, du har öga för sådant.
Ha en skön dag.
Kram Gerda

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka härliga fynd du har gjort.
Ja ibland ångrar man sig så varför man inte köpt DET också.
Tradera kanske har något liknande?
Kramar:)

Helen sa...

Vilka underbara fynd!! Jag håller med om att färgerna på tvålkoppen var ljuvligt vårfräscha. Och visst är det typiskt att man ångrar sig över saker man tyckte om, men inte köpte med sig hem...att man aldrig lär sig...

Ha det gott, kram!

Mamma C sa...

Vilka fina loppisfynd det blev.
Kram Mamma C

Viola sa...

Vilken underbar tvålkopp du fyndat, har jag aldrig sett förut och visst är dessa färger härliga, har en gammal soppterrin i dessa färger, underbar header du har andas vår, men nu ska det bli snö coh kallt igen, idevarning alltså, kramen

Bea sa...

Hej vännen!
Så vacker duk, full av beundran för dina små söta ting du fann på loppis!
Du har rätt, den färgen i porslinet är mer tilltalande än dagens färger.

Hoppas du får njuta av fina vinterdagar framöver i veckan!
Kram /Bea

Synnøve. sa...

Ja hur kunde du lämna hästen??
Hej förresten hihi.
Kul med alla fynd man gör.
Visst är det lite av charmen när man ser att det är använt.

Här har jag letat loppisar men inga funnet.
Hoppas det kommer några snart..
Nu ska jag ut. Solen skiner, fåglarna kvittrar, och det är skönt ute.
Kram Synnöve.

Blueness sa...

Tvålkoppen var ett riktigt fynd, så vacker!