onsdag 9 februari 2011

Lite blomster och ny operation?



Idag känner jag för att inhandla lite nya blomster, några av mina gröna växter ser fasligt ledsna ut. Lite nytt sällskap kanske kunde pigga upp dem? Hela morgonen har jag tänkt på ljuslila rosor, det kanske blir några såna också... om jag hittar några, vill säga :-).

Noomi har haft besvär med armbågen av och till, det verkar som att skruven som sitter i benet är på väg ut! Man både ser och känner skruven tydligt och jag förstår att det gör ont när hon stöter till armbågen. Hon haltar också, inte hela tiden men då och då. Vi har fått en tid på Strömsholm i morgon kväll och då ska de börja med att undersöka och röntga henne. Anser de att hon behöver opereras, kommer de att göra det direkt på fredag morgon.

Ja, det blir alltså en ny liten tripp till Strömsholm, hoppas allt går bra för vår lilla plutta! Men det kändes som att vi var i goda händer förra gången, och det känns bara bra inför den här resan också. Den här gången ska jag ta med mig kameran och fota det sagolikt vackra slottet. Det blev många timmars väntan sist så det kan ju vara bra att ha något att göra :-).

Ha en fin onsdag!

Många kramar
Beatrice

8 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Men så trist med Noommi`s leder! Hoppas hon får snabb lindring för sina besvär!

Underbart med ljuva pastellfärgade blommor när dagarna blir längre och ljusare.

Själv tog jag en liten paus nu i min storstädning av köket och det blir säkert en och annan liten förändring som ger luft och rymd.

Ha en bra dag!

Kram /Bea

Vitt hus med svarta knutar sa...

Lilla, lilla Noomi, jag hoppas att det går bra och att hon slipper ha ont.

Nu när solen börjar lysa in ser man att blommorna också är trötta på vintern. Mina pelargoner ska klippas ner i helgen.

Ha en bra dag och lycka till på Strömsholm.
Kram,
Regina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hoppas att allt går bra, och att hon får hjälp så hon slipper ha ont... stackars liten...
Kram
Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Förstod direkt jag såg överskriften vad du skulle skriva. Stackars vovve, hon är ju så liten. Men veterinärer är ett välutbildat släkte, jag tror djur får bättre vård än människor många ggr. Det kommer och gå fint.
Nospuss till Noomi och kram till dig.
AnnaMaria

Viola sa...

Hoppas ni får ett positivt besked, jobbigt at gå och vänta, man lider med dom när dom har ont...

Ha det gott, KRAM

Mamma C sa...

Håller tummarna att allt går bra nu. Så hon slipper ha ont.
Kram mamma C

Hanna sa...

Hoppas att det löser sig med lederna.
kram
Hanna

Synnøve. sa...

Jag håller tummarna för att det går bra nu.
Det är tur de finns de som tar sig av våra djur.

Glöm nu inte kameran då, ta kort på det vackra runt om i Strömsholm. Har varit där en gång och sett på tävlingar inom ridsporten.

Kör försiktigt.
Kram Synnöve.