fredag 4 februari 2011

Hej alla rara!



Hoppas att ni har haft en skön och avkopplande helg! Jag har varit avskuren från omvärlden ett tag, känns det som :-). Det började med att sonen fick influensa och var hemma från skolan hela förra veckan, eftersom vi fortfarande delar dator blev min datortid lika med noll. Jag tror att jag har suttit max en timme vid datorn... på en vecka! I lördags slutade hemtelefonen att fungera, det bara brusade på linjen och det gick varken att ringa till den eller ringa ut. Idag ska i alla fall Telia laga det som felar.... tur... :-).

I helgen glömde jag kvar min mobil i bakluckan på bilen under några timmar (jo, lite förvirrad är jag nog, jag höll på att lasta in saker med mobilen i hand och den blev tydligen kvar :-), vilket medförde att den inte längre fungerar! När jag till sist hittade den där fungerade den först, men den kändes fuktig på något sätt så jag plockade isär den och alla delar fick ligga och torka över natten. Idag fungerar den inte alls... :-(.

Förutom en del strul så har helgen varit jättebra! I lördags fyllde sonen år så då blev det kalas och besök fick vi också. Jag gjorde på begäran en ny variant av prinsesstårta, sonen sa att han var less på sylt och marsansås och gröna lock. Chokladpudding skulle det va! :-) Jag köpte chokladbottnar men tänkte att det nog behöver vara lite hallonsylt i tårtan ändå för att det skulle bli en bra kontrast, och turligt nog märkte han det inte. Han var så nöjd över att det var chokladpudding och en massa grädde under det VITA marsipanlocket ;-).

Igår åkte jag och H till grannstaden och gick på en megastor loppis. Vi fyndade lite båda två, jag hittade bland annat en söt duk och lite annat smått och gott. H gjorde nog det största fyndet... i en låda låg en tavla med fågelmotiv slängd och vi kände båda igen konstnären. Först tyckte vi att det såg ut att "bara" vara ett tryck, men när vi tittade lite närmare såg vi att det var en akvarell eller gouache, för man kunde se fina små blyertsstreck under färgen. H slog till direkt och fick den till och med billigare för säljaren var så less på den och ville bara bli av med den. När vi kom hem tog vi bort ramen och det roliga var att konstnären skissat även på baksidan av målningen! H var så glad och nöjd igår kväll så... :-).

Önskar alla en fin start på veckan!

Många kramar
Beatrice

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fynd, är kanske något för Antikrundan. Ibland finns det ju värdefulla saker på loppis, saker som ingen tror är värdefulla. Tårtan var nog en upplevelse, men såklart födelsedagsbarnet får önska smaker. Du har otur med telefoner och dator, hoppas det fixar sig.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Kul när man hittar något extra på loppis. Tårtan lät riktig god oxå.
Kram mamma C