tisdag 25 januari 2011

Vår i luften?



Igår förmiddag skrev jag en kommentar hos en bloggvän om att det är långt kvar till vår här i vår mörka nord. När jag lite senare under dagen tog en promenad med mina småtjejer inne i stadskärnan medan H utförde diverse uppdrag, märkte jag att något har hänt de senaste dagarna. För det första sken solen och det droppade från taken. På de större vägarna hade snön smält bort på sina ställen så asfalten syntes! Längs en del husväggar var marken bar och jag såg GRÖNT GRÄS!!!

Jag höll på att slå mig halvt fördärvad, för det var förrädiskt halt på sina ställen och jag tittade på allt annat än på trottoaren framför mig... t.ex. på gräsplättar och liknande ;-).

Det vackra gamla huset på bilden är Biskopsgården som färdigställdes 1895. Jag hade tänkt ta fler bilder av det, men det var lite svårt när jag skulle hålla rätt på Mollie och Noomi samtidigt. Jag får göra det någon dag, det är kanske dags för ett nytt 1800-talshus i huskavalkaden :-).

Ha en fin tisdag!

Många kramar
Bitte

10 kommentarer:

Hanna sa...

Jätte vackert hus.
Kram
Hanna

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra med dig.
vad härligt det lät med vårkänslor, här snöar det för fullt, så våren känns väldigt långt bort idag.
Vilket underbart hus, älskar den stilen....

Ha en bra dag!
Kraaam Therese

Laila sa...

så vackert!:)
Kramar

Marie//Tekla Maräng sa...

Låter som att du har fått lite vårkänslor...
Härligt hus.
Kram:)

Nyanser av vitt sa...

Fy akta dig. Här är det också "snorhalt" på trottoarer och gator.
Kram Agneta

milla - andante sa...

HÄRLIGT!!!!
Alla vårtecken är välkomna nu!:)

Får nog dock köra med broddar ett tag till...;)
KRAM

Mamma C sa...

Ja, det börjar att bli allt ljusare om dagarna nu.
Kram mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket hus, tänk om man bodde i ett sånt gammalt fint. Och nog märks det att vi närmar oss våren, känns inte alls som januari. Fast idag har vi kallt här, men en strålande sol.
Ha en fin torsdag och helg
Stor kram
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Beatrice!
Visst är det härligt när man upptäcker sådana saker som att det smälter och att det kommer att bli vår så småningom. Även om det är kallt här idag, -12gr, så lyser solen, och det känns ändå som att våren är på väg...
Och helt plötsligt ser man saker på ett nytt sätt, som man kanske inte gjort tidigare...
Huset ser jättefint ut, och jag kan tänka mig att det är vackert där när det är vår...
Kram
Marie

Nyanser av vitt sa...

Hej Beatrice,
Tack söta för fint beröm. Jag blir så glad.
Ha en fin dag
Kram Agneta