fredag 28 januari 2011

Äntligen fredag!



Det är inte klokt hur veckorna försvinner, en efter en. Nyss var det advent, sen blev det snabbt jul och nyår och snart är det februari! Jag begriper det inte... :-). Jag håller på för fullt med mitt fortfarande lite hemliga projekt, men jag tror att jag kan berätta mer om det redan till veckan :-). Det är hur roligt som helst, men oj så mycket det finns att göra! Jag tror nästan att jag måste lägga in en ännu högre växel för att hinna med mig.

Jag var bara tvungen att fånga veckans vackraste soluppgång på bild och den är tagen från övervåningen. Jag zoooomade för att få med så mycket himmel som möjligt på bilden, så det ser ut som att de andra husen ligger nästan vägg i vägg med vårt, men det gör de inte i verkligheten :-).

Igår kväll höll både jag och H på att få hjärtstillestånd. Vi satt framför datorn för H ville visa mig en kniv han kanske ska köpa (ja, vi har ju alla olika intressen ;-), och plötsligt hörde vi Noomi skrika till inifrån vardagsrummet. Hon fortsatte skrika och jämra sig, precis som när hon bröt benet. Vi sprang dit det fortaste vi kunde och där satt vår lilla plutta med benet lyft och hon bara skrek och skrek. Det var dessutom det tidigare brutna benet som hon verkade ha ont i...

Luften kan gå ur en snabbt... vilket den också gjorde för en stund. Vi kände på hennes ben och hon verkade vara lite öm men ändå inte ha ont. Jag tror att Mollie råkade komma till hennes armbåge med tänderna när de skojbråkade som de gör mest hela tiden. Noomi haltade hela kvällen och H fick ont i magen och jag fick akut huvudvärk. Jag har sällan varit med om att man kan få så ont i huvudet på tre sekunder :-). Både H och jag somnade sedan i soffan efter att jag hade tryckt i mig en värktablett och Noomi låg runt min hals som en liten snarkande rävboa. Det var inte så skönt, men jag var så trött så jag orkade inte bry mig :-)

I morse verkade hon i alla fall vara helt som vanligt igen, tack gode gud för det!

Önskar er alla en fin helg!

Många kramar
Beatrice

6 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Inte undra på att ni fick ont både här och där när den lilla vännen skriker och har ont i sitt ben.
Ser dig och Noomi framför mig där ni ligger och sover.
Hoppas att allt blir till det bästa med Noomi.
Ha det så gott och trevlig helg:)

Spännande att vänta och se vad det är du håller på med.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Huvudvärk kan komma plötsligt som dom säger på reklamen. Fy så hemskt det måste ha varit, ni har haft alldeles för mycket. Det var nog bara ett litet bråknafs som gjorde ont, tur att hon blev som vanligt. Nospuss till vovvarna och kram till dig.
Och en riktigt bra helg
Kramar
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååå jag fick ont i huvudet av att läsa om lilla snuttan, det är så det skär i hjärtat när ett djur skriker av smärta. Vad skönt att det inte var något allvarligt. Självklart är hon öm fortfarande och inte vet man om hon minns hur ont det gjorde när hon bröt benet.

Det har varit underbara soluppgångar flera dagar i rad denna vecka. Mina ögon har "fotat" dem och lagt in dem i minneskortet i hjärnan, eftersom jag inte brukar ta med kameran till jobbet. I morse var himlen alldeles turkos med svävade rosa moln...my gosh vad vackert det var.

Önskar dig en underbar fredag och helg!
Kram,
Regina

milla - andante sa...

Oh vilket drama!!! Läskigt när de skriker så och man inte vet vad som har hänt. Förstår att ni var helt slut allihop sedan! SKÖNT att det är bättre idag!!!!

Hoppas ni får en go fredagskväll!
Kram

lugnet sa...

Stackars liten!! Förstår att tiden stannar till när sådant händer. Inte kul när någon har så ont..Hoppas det bästa nu!! Vilken underbar bild du har i den header!! Och underbar solnedgång!
Hoppas du får en fin Helg nu!
Kram/Ulrica

Hanna sa...

stackars liten.
Ha en fortsatt bra helg.
Hanna