torsdag 2 december 2010

Min fina vinst!



Igår låg det ett paket i brevlådan och medan jag öppnade det funderade jag på vem det kunde vara ifrån? Så kom jag på det... det var ju min fina vinst från Gerda och Idémakeriet! Jag var den som drog högsta vinsten i tävlingen!!! :-)

Trådhjärtat var så vackert, precis som jag förstod att det skulle vara. Jag tycker så mycket om de små pärlorna som är intvinnade i hjärtat. I mitten av det finns två hängen, en bricka med ett tänkvärt budskap och så en liten snödroppe. Har ni förresten sett de små snödropparna och liljekonvaljerna Gerda gör? Kika in på länken ovan och ta en titt på allt fint hon har i sin butik!



Gerda hade också skickat med flera små gåvor i paketet, tre små söta ramar...



... samt en tag med julig text och en doftpåse som genast spred en doft av kanelkaka genom hela huset. Jag som inte hunnit julbaka än... nu doftar det i alla fall som om jag hade gjort det ;-).



Tack igen snälla Gerda för mitt fina vinstpaket!!! :-) Det var som om det var julafton igår, fast flera dagar i förväg ;-).

Många kramar
Beatrice

PS. Jag behöver ett gott råd! Jag har knåpat ihop en julgrupp med bl.a en orkidé och i morse så slokade den på ett oroväckande sätt! Flera av blommorna hade börjat "stänga" sig och en av knopparna hade skrumpnat ihop. Kan det bero på att jag täckt en stor del av rötterna med grönmossa? Eller behöver den mer vatten? Det är iofs inte så många dagar sedan jag lät den dra vatten, och den känns varken för torr eller för blöt. Hjälp!

10 kommentarer:

NataljaOblonskaja sa...

Grattis till den finfina vinsten!!
Svårt det där med Orkidén, kan vara för dragigt, för vått, eller torrt. Kanske, hade den det för kallt på väg hem?
Men jag skulle nog hellre vänta med vattningen än vattna igen. Mossan tror jag inte har någon skadlig inverkan, snarare tvärtom, den skapar ju lite fuktighet.
Hoppas den tar sig.
Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vattna inte! Och så andas den ju med rötterna, kanske du skulle lätta lite på mossan? Du får chansa, hoppas den bara svimmat tillfälligt. Och grattis, viken fin vinst du fått. Det hjärtat och dom små tavlorna var så fina.
Ha det gott
Stor kram
AnnaMaria

Allis sa...

Grattis till de vackra vinsterna och tack för din söta kommentar hos mig. Vi är visst turgummor båda två ;))
Det kan inte vara så att din orkidé blivit lite för kall? Trots att jag packade in mina julstjärnor noga i affären härom dan så blev de lite frusna i topparna på hemvägen...men vad du isf ska göra har jag ingen aning om :(
Önskar dig en fin dag!
Kram Allis

Synnøve. sa...

Hej vännen och tack för din härliga kommentar hos mig.
Jodu, här är det vinter på riktigt. 22 kalla idag. Ute då vill säga hihi.

Förstår att Mollie fryser. Du får köpa ett täcke åt henne. Det kan vara bra för att hålla värmen. Även hundar fryser när det blir många minusgrader.

Sitter och ser på fåglarna som äter för fullt. Ofattbart att de kan äta så mycket på så kort tid.
Men deras liv består väl mest av att få i sig mat den här tiden.
Hacke är här med och äter av svålen.

Erri trivs på sin dyna. I morse fick hon dock dela den med Winnie Katt. Men det gick bra det med.
De är snälla mot varandra djuren på gården.

Nu ska jag ha på en skvätt kaffe.
Ta mig en lussekatt och må gott en stund.
Ha en skön eftermiddag du med.
Kramen i kylan.
Synnöve.

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej
Lätta lite på mossen så blir det nog bättre. Men det kan också vara att det var för kallt på vägen hem med den.
Grattis till den härliga vinsten!
Skall smyga in och titta hos henne.
Kramar:)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis till din fina vinst! Söta "bonussaker"=)

Tråkigt med Orkidéen, men jag kan nästan tro att den blivit för kall. Annars brukar inte Orkidéer vara så känsliga att de kroknar på en gång om man skulle råka vattna lite för mycket eller lite för lite.

Vill skicka en grattiskram till dig idag på din namnsdag!
Kraaaaam,
Regina

Sjöboden sa...

Hej vännen!
Tack söta rara för alla hälsningar, känner att jag inte är lika duktig på att återgälda dem...

Vilka finfina vinster!
Önskar att jag kunde men kan absolut inget om blommor...
Ha en skön helg!

kram Caroline

Helen sa...

Grattis till den jättefina vinsten!!

Hm, jag undrar om orkidén helt enkelt har blommat över? För övrigt behöver den bara vattnas c:a 1 gång/veckan. Du får avvakta och se vad som händer. Lycka till!

Många kramar!

Bea sa...

Hej vännen!
Grattis till den söta vinsten - lyckost!

Trist med din juluppsättning, hoppas den reser sig igen! Ser att du fått många goda råden redan, men min första tanke var också att den fått kallt.

Ha ett skönt veckoslut!
Kram /Bea

Hanna sa...

ha en bra helg!
Kram
Hanna