söndag 5 december 2010

Med önskan om en fin andra advent



Tack alla rara för de fina kommentarerna jag fick angående mina julaskar, det betyder så mycket och gör mig så glad :-). I morse var det så mysigt att få tända det andra ljuset... det är inte klokt så veckorna flyger iväg! Snart är det jul och nyår och sedan dröjer det inte länge förrän vi sitter på bryggan med sommarbruna ben och doppar tårna i det ljumma vattnet... ;-).

H har mycket hastigt köpt en fin liten julklapp till sig själv och den kommer vi alla ha glädje av, jag ska fota den och visa bilder så fort jag bara kan! :-) Jag ska inte låta er undra över vad det är allt för länge, jag har kommit på mig själv med att ofta skriva A här på bloggen, men mera sällan fortsätta med B. Fy på mig ;-).

Tyvärr har H fått problem med ischias eller diskbråck eller liknande, han har känt av det från och till under hela hösten och i oktober var det riktigt illa under någon vecka. Häromdagen blev han mycket sämre igen då han skulle hindra Mollie från att jaga en katt ;-). Det "lilla" rycket i kopplet gjorde att allt slets upp igen och vi har fått en akuttid i Umeå i morgon. Som tur är ska vi vara där först klockan 11.oo, för det är en resa på 30 mil enkel väg! Hoppas nu att de kan hjälpa honom, för han kan snart varken stå eller ligga utan att det gör förbenat ont.

Idag tänkte jag försöka baka en adventskaka, jag ska få recept på saffranskaka med mandelmassa i av en god vän. Låter inte det gott? :-).

Ha en mysig andra advent!

Många kramar
Beatrice

18 kommentarer:

NataljaOblonskaja sa...

Vilken underbar ljusstake du har, så snyggt med silver.
Det låter hur gott som helst, med mandelmassa i saffranskakan. Brukar baka ut saffransdegen till vanliga bullar och fylla med smör, mandelmassan och russin, gott det med.

Hu, vad spännande det lät med förtidig julkklapp, erklänner att jag blir nyfiken.

Ha en skön söndag!!
Camilla

P.S. Visst var det krånglit att få hornen att hålla, det gick nog två trasiga på en hel kaka, ungefär.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Usch vad hemskt, det gör vidrigt ont. Den smärtan kan golva en oxe, väldigt bra att han fick tid direkt. Starta i tid, lär bli bängligt och ta sig in i bilen, och kör inte i gupp! Hoppas allt går bra. Lite saffranskaka kan han behöva, låter jättegott.
Adventskram
AnnaMaria

Helen sa...

Vilken vacker adventsstake!

Diskbråck är jobbigt att drabbas av. Min man har haft det några gånger och blivit så dålig att han har fått åka in med ambulans till lassa. Hoppas din man får bra hjälp i Umeå!

Spännande att få se vad den tidiga julklappen är för någonting...

Kram!

-Mia- sa...

Nydelig adventstake!! Ha en koselig kveld! Klem

Mamma C sa...

Så tråkigt för din man,det göra ju hemskt ont. Har aldrig haft det själv, men gubben här hemma. Bakade vanilga bullar av saffransdegen igår.
Kram Mamma C

Synnøve. sa...

Visst är det märkligt så fort tiden går.
Det är redan den 6 december nu och tiden rinner iväg.

Inget vidare med din gubbe, hoppas att det hjälper. Men hur sjutton ska han orka sitta i en bil i 30 mil?? Tänker på honom ska jag säga. Sen är det ju återigen 30 mil hem då...
Aj säger jag bara.

Jaga katter är skoj. Här brukar vi (Erri) jaga hästar. Det är skoj det. Men inte blir dom rädda för henne då... Näe de som kör skrattar och tycker det är bra. För det är travare och det är bra när de vänjer sig vid allt runt omkring.

Nu ska jag leta fram strykjärn, julgardiner och lite pynt.
Dags att göra ett ryck...

Håller tummarna för er nu när ni är u Umeå.
Kör försiktigt.
Kram Synnöve.

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej svejs i julstugan!!!
Hittade hit genom Håkans Party SATURDAY SHOW OFF och jag har haft en mysig stund här hos dig.., man tackar!!!
Jag kikar vidare och återkommer snart igen....
Kram till dig
Marianne

Nyanser av vitt sa...

Usch för diskbråck.
Så mysiga bilder och dina askar i förra inlägget är helt underbara.
Kram Agneta

Sjabbig men chic sa...

Men åh, jag hoppas verkligen att ryggen blir bättre. Stackarn! Inte kul. Men kakan låter kanongod!

Kramis Lisa

Viola sa...

Hoppas H är på bättringsvägen, så trist mitt i vintern och det hala väglaget, man går ju dessutom och spänner sig för det är så halt, själv är jag väldans rädd om mina revben vill inte slå upp den skadan igen, titta in och ta en jullott, kramen

Matilda sa...

Hej Beatrice!

Hoppas att allt går bra med gubben och att resan går bra. Jisses vilka avstånd ni har alltså!!!

Älskar dina bilder och kikade in på ditt förra inlägg och såg de underbara askarna! Tänk vilken känsla du har, de är verkligen helt superfina.♥

Kram, Matilda

lugnet sa...

Åhh, håller med om att din askar är helt Underbara!!! Hoppas du hade en mysig 2:a Advent och kakan låter såååå GOD!!!
Ha en fin vecka!!
Kram//Ulrica

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vilken fin ljusstake du har, såå snygg!
Vad mumsigt det lät med kakan, hoppas att den blev god!

Kul att du ville vara med på min lilla utlottning också....

Julkramar till dig!
Therese

idémakeriet sa...

Hej vännen,
Oj vad jobbigt det låter med en ont rygg, hur går det nu för honom?
Skönt att han fick så snabbt en tid.
Ja det går verkligen fort nu med tiden, det säger vipps och så är det jul känns det som.
Njut du på av allt som ger den härliga julstämning.
Ha det gott.
Kramar Gerda

milla - andante sa...

Vilken vacker ljusstake!!!! Måste fråga var du köpt den???

Så tråkigt att höra att din man har så ont, hoppas verkligen att han får den hjälp han behöver!!! Tänk att vi strävar efter så mycket men när kroppen säger ifrån så önskar vi bara en sak... Håller tummarna!!

Dina askar är verkligen underbara!!!!! Imponerande och inspirerande!

STOR KRAM du fina bloggvän!

Nyanser av vitt sa...

Trevlig helg Beatrice
kram

Bea sa...

Hej vännen!
Så mysigt med adventstid, tända ljus, paket, saffransbullar och kakor som retar doftsinnet oerhört,visst är advent en fin tid!?
Hoppas du får en angenäm tredje advent!
Kram /Bea

Hanna sa...

Ville bara titta in och önska dig en fin lucia kväll.
kram
Hanna