måndag 20 december 2010

Julkort och snöoväder



Jag antar att jag inte är ensam om att tycka att det rasar väl mycket snö från himlen... dag efter dag, dessutom! Igår lugnade det ner sig lite och jag tänkte att det nog inte kan komma så mycket mer snö nu på ett tag, men det fortsätter oavbrutet...

Igår när jag skulle åka och handla gick snön till halva bildörren ungefär, det var bara att skotta och skotta och se glad ut i stormen... NOT!!!

Nej, jag håller mig helst inomhus såna här stormiga och snöiga dagar. Den senaste veckan har jag fått flera beställningar på julkort och bokmärken, så det har varit både roligt och avkopplande att sitta och pyssla med dem :-).



Jag har fortfarande några bokmärken kvar att göra som ska skickas senare i eftermiddag, så det blir dagens pyssel. Efter det ska jag försöka mig på att baka Sinclar Lewis julkakor som jag gör varje år, det är bäst att passa på när de tre kakdegsmonstren inte är hemma. Ni anar nog vilka de är... ;-).

Ha en fin måndag i snöstormen!

Många kramar
Beatrice

5 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Så ljuvliga saker vännen och tack för rara ord hos mig. Blev jätteglad.
Sköt om dig
kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med, det börjar bli för mycket snö. Och du som måste skotta när maken har ont i ryggen. Helt underbara kort gör du också.
Julkram
AnnaMaria

Viola sa...

Vilka vackra saker du skapar, tala om att var insöad, inte blev det någon frissa idag inte så jag får se ut som Elisabeth Höglund över julen...:-( nu har det snöat i tre dygn och imorgon ska det visst lugna ned sig, ha de, kramen

Helen sa...

Du gör fantastiska saker!! Här har snön vräkt ner oavbrutet i flera dagar, och jag börjar få lite lätt klaustrofobi...snart ser man väl knappt ut genom fönstrena på övervåningen! ;-)

Ha det gott, kram!

Inspiration i vitt sa...

ååå så mycket fint du gör Beatrice, underbara kort och askar, du kan pyssla du. Kram på dig i söyran/INgela.