fredag 3 december 2010

Julaskar



Jag tänkte visa vad jag har pysslat med de senaste kvällarna! :-) Jag lyckades göra några nya juliga tändsticksaskar, de förra gick åt innan jag ens hann lägga ut dem i bloggshoppen! Mamma fick se askarna och blev så nostalgisk, då hon kände igen flera av motiven från sin barndom. Så en har jag lagt undan till mamma... :-).

På översta bilden är två små askar, inte den minsta sorten utan den som är snäppet större. Båda är cremevita med gammaldags änglamotiv.



Så har jag gjort tre stora askar som innehåller långa brasstickor. Precis som med Alice-askarna så har jag använt gamla spetsar och knappar också.



Det fanns bara papper så det räckte till en stor ask med änglamotivet... även den har gammal spets runt om.



Så har jag gjort tre askar i tre olika storlekar som går i mörkrött och vitt. Texten på papperet är från sången "Julen är här" som Sissel sjunger. Tyvärr hann det bli för mörkt när jag fotade de röda askarna, så bilderna blev bara suddiga och mörka. Jag får göra ett nytt försök i morgon!

De andra askarna lägger jag ut i bloggshopen ikväll, men är det någon som redan nu vill ha någon av askarna går det bra att lämna en kommentar här också, eller maila mig.

Ha en riktigt fin fredagskväll! :-)

Många kramar
Beatrice

8 kommentarer:

Lilla Kullan ♥ Maja sa...

Du kan pyssla du.;-) Kram Stina

Mamma C sa...

Så fina tändsticksaskar du gjort.
Kram Mamma C

Sjabbig men chic sa...

Men vilka gulliga askar du har gjort! Duktiga du!

Kram Lisa

Allis sa...

Helt ljuvliga!
Blir så sugen på en till, och en till... ;))
Du skulle varit med förra helgen då vi hade gäster och maken skulle sköta eldandet m.m. och undertecknad helt plötsligt upptäcker att han fått tag i MIN!! "AllisiUnderlandetask" - herregud, gästerna sa efteråt att mitt skrik (utrop, tycker jag) kunde väcka döda... *fniss*
Med önskan om en fin helg!
Kram Allis

Bea sa...

Hej!
Åhh...så söta askar du gjort med ett ljuvligt papper och vackert dekorerade.
Ha en fin andra advent!
Kram /bea

Randi sa...

Helt bedårande askar. Perfekt med spetsar...ligger i tiden.
Kram Randi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag blev så glad när jag hittade fatet så jag glömde skriva kommentar. Det var så jättefint med fjärilarna, har aldrig sett det mönstret förut. Och så söta askar, du är jätteduktig på och få dom fina.
Önskar dig en fin adventshelg med mycket mys.
Varm kram
AnnaMaria

Esca sa...

Oj vad fina! Jättebra julklappar :)