måndag 1 november 2010

Varje utgång...



... är en ingång till något annat. Det är så sant som det är skrivet och det känns precis som att det är där jag är i mitt liv just idag. Varje gång man lämnar något bakom sig, innebär det också att man får chansen att öppna en ny dörr, eller kliva in genom en öppning för att se vad som uppenbarar sig där bakom. Idag började jag en kurs och började i och med det att försiktigt kika in genom öppningen och de kommande veckorna får utvisa om jag ska börja vandra på den ringlande väg som ligger framför mig. Vi får se vad som händer, jag ska berätta mer om kursen framöver :-).

Ni undrar kanske varför jag visar bilden ovan? :-) Jag var bara tvungen att ta den häromdagen för att under de kommande mörka månaderna kunna minnas hur ljust och vackert det kan vara under sommarhalvåret. Det är inte ett evigt mörker som ligger framför oss, även om det börjar kännas så ;-). Solen sken in så starkt genom vardagsrummet så att ljuset fortsatte att fortplanta sig genom hela huset! Jag stod i dörren till badrummet och tog bilden och om jag öppnade dörren helt bländades jag nästan av det vita ljuset!

Från badrummet kliver man ut i en gammal serveringsgång, öppningen till vänster leder in till sovrummet och bakom "tavelväggen" finns en öppning som leder till hallen och till vardagsrummet. Tavlan på väggen är min absoluta favorittavla här hemma, jag har valt att placera den mitt i huset för att det ska bli ett symboliskt flöde där. Jag har blivit som tokig efter GRÖNT i alla nyanser, jag vet inte riktigt varför :-). Därför lade jag ut en liten grön trasmatta också och i sovrummet har jag tagit fram mitt grönrutiga överkast. Grönt är skönt! :-)

Ha en fin kväll!

Många kramar
Beatrice

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gokväll
Nu var du lite lurig, undrar vad du går för kurs. Väldigt bra bild som visar precis det du skriver.
Önskar dig lycka till med ditt nya mål.
Kramar
AnnaMaria

Marie//Tekla Maräng sa...

Snygg bild som verkligen står för dagens innehåll i inlägget.
Spännande med kurs, skall bli intressant att höra vad det är.
Lycka till med kursen.
Kramar:)

Ps Har varit på banken.

milla-andante sa...

Så fint och inspirerande inlägg! Läste det två gånger!:)
Spännande det låter med din nya kurs, blev allt lite nyfiken nu...

Förstår att du gillar den tavlan!

Kram

Rummet för välbefinnande sa...

Jösses, det kom så många ord så jag fick maila dig istället!!!
LYCKA TILL MED KURSEN också får du kika i mailboxen snart!
Tavlan är väldigt speciell och den stärker upp mycket ihop med den gröna färgen!
Kram från Mia

Möllebacken sa...

Man kan verkligen känna flödet och energin. Du har lyckats förmedla det i både text och bild, Spännande att få gå på kurs, lycka till!
Kram Pella

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Undrar vad det är för kurs du ska gå... Det låter spännande.
Bilden var jättehärlig, som du tagit, och tavlan ser verkligen härlig ut!
Kram
Marie

Bea sa...

Hej!
Lite kryptiskt idag med tanke på kursen.., men förstår att man inte vill berätta allt innan det är moget.

Precis som du skriver, en dörr på glänt kan vara öppningen till något nytt i livet, ibland vågar man knappt tänka sig att öppna den helt och hållet men ofta leder det till något positivt i livet, att gå vidare s a s.
Lycka till, vad det än är du har i planen!

Underbar beskrivning på ljuset i dörröppningen!

Kram /Bea

-Mia- sa...

Spennende... :-) Ha en god kveld! Klem