måndag 8 november 2010

Ny vecka och gamla dörrar



Så var det måndag igen och en ny vecka med nya möjligheter ligger framför oss :-). Det är min pappa som brukar säga så och sent omsider har jag kommit på att han ju har helt rätt i det! Idag blev det ännu en intensiv kursdag och jag kände mig alldeles yr när jag gick hem på eftermiddagen, men det var ändå en mycket rolig och givande dag!

I helgen funderade jag lite mer kring det där med att öppna nya dörrar, jag har alltid tyckt att dörrar, lås och nycklar är vackra och tydliga symboler. När jag var ute och promenerade igår tittade jag lite extra på dörrarna i de gamla 1800-talshus jag så ofta brukar beundra och drömma om. Mina tankar gick då också till en mycket gammal dörr jag såg på Bali. Den hängde på en stor vägg på hotellet där vi bodde och dörren var enorm, nästan mer som en port! Jag undrar vart den en gång har hängt i och med att den är så pass stor?

På bilden ovan ser ni en närbild av dörren, ser ni de vackra utsirningarna och dekorationerna! Det blir en sån härlig kontrast mot den annars rätt rustika dörren. På bilden nedan ser ni dörren i sin helhet, jag var bara tvungen att fotografera den... :-).

Ha en fin måndagskväll!

Många kramar
Beatrice

13 kommentarer:

-Mia- sa...

ÅÅ, vakre gamle dører!! Ha en fin kveld! Klem

Viola sa...

VIlken dörr...visst är det något visst över gamla vackra dörrar...vem har öppnat dem och tänk om dom kunde berätta, här rustas det för både den första snöstormen och julmarknaden, ha en fin vecka, kram

NataljaOblonskaja sa...

Får associationer till buddistmunkar...kanske var det ett kloster du gick förbi...

Allis sa...

En sån vacker dörr, visst är det roligt att fundera kring gamla ting - vad de varit med om...
Vi får hoppas att det är en riktigt fin vecka att se fram emot!
Kram Allis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken fantstiskt vacker dörr! Tänk vilket jobb som har lagts ned på att göra den så fin... och så många tankar den har tänkt som har gjort den... Undrar vad den personen tänkte på? Sånt kan jag fundera på ibland, tills jag blir alldeles konstig...
Kram
Marie

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Hoppas det gick över.
Känslan av ensamhet menar jag.
Men jag har det ibland jag med.

Vilken vacker dörr du tagit bild på.
Tänk vilket arbete den som gjort utskärningarna lagt ner på den.
Många timmars arbete det.

Har aldrig varit i Paris, det är med lite blanda känslor jag sitter och ser på bilderna. Både vill och inte vill dit.
Vet inte varför det känns så.

Nu ska jag klä på mig och gå ut och möta granntjejen. Hon kommer med skolbussen strax.
Det är snö ute. Den kommer från sidan idag hihi.
Så det gäller att klä sig rätt.

Ha nu en skön dag där du är. Klappa vovven från mig.
kramen Synnöve.

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja tänk om gamla dörrar kunde tala vilka historier vi skulle få höra, men det är kul att bara stanna upp och fundera själv.
Kram:)

Rummet för välbefinnande sa...

Så otroligt vacker dörr!
Ja, det är sannerligen många nya dörrar som öppnats i livet under de senaste åren, och så är det väl för dig också - eller hur?
Snacka om lycka över att öppna nästa dörr. Ja, för oss båda två tänker jag då.
Underbart!
Kram Mia

idémakeriet sa...

Yes, du vann!
Grattis min vän.
Skicka mig ditt adress och skriv vad för text du önskar dig(kolla i min webbutik under made by idémakeriet vilken texter det finns)
Ha en skön helg och vi hörs.
Kram Gerda

lugnet sa...

Vilken maffig dörr!! Visst kan dörrar liksom grindar vara både välkommnande och slutna. Funderar om vi ska ha grindar till gården..
Hoppas att du får en toppenkväll och mysig söndag!
Kram/Ulrica

Sjabbig men chic sa...

Ja, supervacker! Och japp nu är det snart ny vecka och nya möjligheter som sagt...;)

Kramis Lisa

idémakeriet sa...

Hej vännen,

Ville bara kolla med dig om du hade skickat mig adressen eller inte, sist hade en kund också skickat mig något och det kom aldrig, man kan inte till 100% lita på alla dessa maskiner även om man tro man kan det.
Glöm inte att skriva vilken text du föredrar.
Ha en skön tisdag, jag ska hålla kurs ikväll så det ska bli skoj, äntligen kommer jag i gång igen.
Ha det gott.
Kram Gerda

Laila sa...

Det är ju helt rätt:) Och vilka vackra dörrar sedan:) Stor kram från mig/Lallis