fredag 26 november 2010

Med önskan om en fin adventshelg!



Här yr snön och det blåser upp till något som jag hoppas inte blir en snöstorm! Det har kommit MYCKET snö de senaste dagarna, så nu finns det ingen tvekan om att det är vinter ;-). Ofta brukar ju den första snön försvinna, men det gjorde den inte i år. Nåja, december är en underbar månad på många vis och sedan blir det nog vår på ett litet kick :-).

Vi fick sluta lite tidigare idag eftersom det var sista kursdagen så i eftermiddag ska jag adventspynta och hänga upp stjärnor i alla fönster, men framför allt bara ta det lugnt och läsa några nya jultidningar som jag införskaffade häromdagen. Det ser jag redan fram emot :-).

Men före pyntandet ska jag kika runt till er!

Ha en fin adventshelg!

Många kramar
Beatrice

20 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, även här har vi fått massor med snö! Men nu kan det räcka tycker jag...
Och nu är det första advent så nu får vi leva ut allt vårt pysslande!
Kram
Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det mörknar så fort nu, ser att det lyser i alla fönster runt där vi bor. December är så fin månad med alla ljus och väntan på julen.
Önskar dig en mysig och fin adventshelg.
Varm kram
AnnaMaria

Sjabbig men chic sa...

Och här är det 18 grader kallt. Men det är ju fortfarande inte så farligt. När det börjar på att gå ner under minus 25 då känns det. Jag eldar ljus och jag eldar i kaminen och myser så mig går det ingen nöd på. Ha en underbar fredagskväll!

Kramis Lisa

milla - andante sa...

Hoppas du har det riktigt mysigt just nu!! Jag ska baka lusebullar nu tänkte jag!:)
Gillar din pappas uttryck om ny vecka och nya möjligheter!!! Härligt!

Skridskor var längesedan för mig, och lär dröja länge till med tanke på att mina fötter ännu inte repat sig efter sjukdomen. Det är ju så kul att åka!

KRAM:)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Hello:)
Ja..jeg må begynne og lete jeg og etter diverse adventing:)
ha en kos første adventshelg...
eddaKlemmer

Nyanser av vitt sa...

Här har vi också snö och kallt. Det blir så ruggigt och fuktigt.
Ha en mysig adventshelg du också.
Kram Agneta

Mamma C sa...

Det blir adventspynt här i morgon. Ha en fin adventshelg.
Kram Mamma C

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det har kommit mer snö här också. Idag när jag var ute och matade småfåglarna tittade jag närmare på snön och såg att det var miljoner, miljarders snöstjärnor, all snö var bara stjärnor och det är det vackraste jag vet.

Njut av en underbar 1:a advent!
Kram,
Regina

Huset vid ån sa...

Åh, Vilken vacker o fin bild....
Önskar dig en stämningsfull o mysig adventshelg vännen!

Många Kramar Therese

Allis sa...

Ja, det verkar ju t.o.m. här nere som att vintern kommit för att stanna... fastän jag inte var riktigt klar utomhus. Men,men det som göms i snö.... ;))
Ha en riktigt fin adventshelg!
Kram Allis

Fröken Tindra sa...

Ja, plötsligt blev det riktig vinter!
Har köpt jusltjärnor, hyacinter och en dörrkrans. Nu skall "bara" adventsljusstakarna rotas fram... Vi har en mysig tid framför oss nu.
Önskar dig en skön Adventshelg!
Kram!

-Mia- sa...

Nydelig bilde, minnet meg om at jeg og har et par gamle skøyter et sted, de må jeg prøve å finne... :-) Ønsker deg en koselig adventshelg! Klem

LillaFlisan sa...

Kära, söta ,rara,underbara lilla Beatrice!

Så otroligt GLAD jag blev för din hälsning!!

Jag är tyvärr SÄMST på att visa mig i Blogglandia nu för tiden men det betyder inte att jag inte längtar efter alla er bloggare!

Jag hoppas att du har det toppen och än en gång TACK för din hälsning!

God Jul och njut av adventstiden!!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAMAR
från Flisan

NataljaOblonskaja sa...

Här yr snön också, och har gjort hela helgen.
Ha en skön adventsöndag!
Camilla

Lilla Kullan ♥ Maja sa...

Ja, nu är det verkligen vinter. Mysigt! Men vi ska få så vidrigt kallt här i veckan. Det vill jag inte. Kram Stina

lugnet sa...

Hej!! Här har det också kommit massor av snö, så det vart en hel del skottande innan det vart dags för lite adventsmys idag:) Hoppas du haft en Toppen Helg!!
KRAM//Ulrica Berg

Viola sa...

Här har det snöat hela dagen, kommit ca 3 dm och nu har det satt igång igen, blåst hårt hela tiden och man undrar vad det har hänt med vädret i slutet utav november..ska det nu vara så här i 4 mån...idag har vi ätit första julbordet smakar alltid extra gott när det är premiär, hoppas helgen varit skön, kram

idémakeriet sa...

Härligt nu när det är så fint vitt ute, det ljuser upp våra dagar.
Allt skottande och den där kylan är den andra sidan av femman men det måste vi tar.
Hoppas att du har haft en skön helg och att du har hunnit njuta.
Vi var igår iväg med barnen till Köpenhamn, tivoli/julmarknad, det var härligt, vilken stämning, inget konstsnö men riktiga flingor.
Ha det så gott vännen.
Kram Gerda

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det har verkligen snöat rejält redan. Men det lyser upp så fint så det är bara att njuta.
Hoppas att du hade en skön första advent.
Kramar:)

Nyanser av vitt sa...

Tack vännen och ha en fin dag du också.
kram Agneta