tisdag 16 november 2010

Längtan efter advent och full rulle



Hej alla rara!

Nu var det längesen... :-). Tack för alla fina kommentarer ni lämnat här under mitt lilla frånfälle, de gör mig alltid lika glad :-).

Ja, här händer det saker mest hela tiden, jag har haft fullt upp den senaste veckan! Kursen tar förstås den mesta av min tid, men jag har också pysslat en hel del på kvällarna. Jag hade knåpat ihop en hel del tändsticksaskar med julmotiv som jag hade tänkt lägga ut i bloggshoppen, men när jag visade dem för några personer häromdagen så sa det bara "tjipp tjopp", och så var de sålda! Nu måste jag göra några nya askar, men det är förstås ett angenämt problem :-). Jag har börjat lääääängta efter att det ska bli första advent, gör ni det också?

I helgen var jag och H iväg på 80-talsfest, då en av mina bästa vänner fyllde jämnt. Herregud så vi såg ut!!! :-) Jag fnittrade mest hela tiden när jag provade kläderna och insåg att jag faktiskt såg ut så här för sisådär 25 år sedan. Jag hade på mig en tröjklänning med pingvinärm och bred mudd nertill och till den koboltblå strumpbyxor eftersom jag inte fick tag på några mintgröna. På fötterna hade jag tidsenliga vita pumps och så bar jag ett mintgrönt kulhalsband med kulörhängen till. Jag hade också fått tag på en jeansjacka, midjekort med pingvinärm och en massa nitar. Trots att jag gjorde mitt bästa för att fixa till en riktig syntfrilla gick det inte riktigt som jag hade tänkt, även fast jag tuperade håret i en timmes tid. Jag skulle ha behövt en flaska raklödder i håret, jag brukade använda pappas raklödder i stället för mousse på 80-talet så det hade ju passat bra (men håret hade nog inte gillat det ;-). Sminket gick i mintgrönt och cerise... hmm... ;-). All 80-talsmusik som spelades under kvällen framkallade så många minnen, ja det var NOSTALGI på hög nivå! :-)

Och ännu mer finns det att berätta, men det får bli i nästa inlägg!

Många kramar
Beatrice

5 kommentarer:

Helen sa...

Hujedamej för 80-talsmodet!! ;-)

Men det kan ju vara värt när det bara gäller för en kväll...

Många kramar!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
Det låter som en rolig fest, bara och hitta och prova gamla kläder är kul. Kan nästan se dig framför mig. Att askarna tog slut var inte konstigt, dina Alice-askar var underbara. Hoppas du hinner göra nya och lägga in i butiken. Jag har tagit helg nu, är ledig veckan ut. Önskar dig redan nu en bra helg
Varm kram
AnnaMaria

Bea sa...

Hej vännen!
Vilken trevlig läsning du bjuder på idag!
Fest med tema verkar vara inne och jag log vid läsningen av din beskrivning på ekiperingen, men du var tydligen väl utrustad eller var det loppis-fynd!?
Hoppas du får ett fint veckoslut! Kram/Bea

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihihi... det där skulle jag ha velat se! Kan ändå "se" en bild framför mig... Lite som dom i bandet Freestyle?
Men kul är det med sådana tillställningar!
Ha ne bra helg!
Kram
Marie

Viola sa...

Det låter som du var urtjusig..;-) 80-talet var välan ingen hit när det gäller kläderna..hej och hå..tacka vaert jag 60-talet..det var min tid det..och Bossgård är inte prästgården utan en storgård som troligtvis tillhört kungens jarl...så går historien..ha en skön helg, kram