fredag 8 oktober 2010

Tänk om vi var där just nu...



Tack alla rara för tipsen jag fick efter mitt förra inlägg! Nu känns det som att det finns hopp för mina gamla knivar :-). Jag ska köpa Autosol i helgen och försöka fixa till dem, efter det får jag vara mer noga när jag diskar dem!

De senaste dagarna har det bara regnat och regnat och den här sortens höst har jag svårt för, måste jag erkänna. Jag saknar sol och blå himmel!!! Som en liten tröst började jag titta på bilderna från vår resa ifjol höst och då kändes det lite bättre i alla fall :-). Det var härligt att drömma sig bort en stund och jag upptäckte då att jag inte visat så många foton från resan, så i helgen kommer det fler sol- och badbilder!

Bilden ovan är från Coral Island i Malaysia och det är nog en av de vackraste stränder jag satt min fot på i hela mitt liv. Sanden var så vit och len, vattnet så turkost och klart och palmerna sträckte sig mot himlen medan de gav svalka och skugga. Tänk om alla ni som följer min blogg och ni vars bloggar jag följer, var där just nu... först av allt skulle det vara så roligt att träffas och umgås, men det skulle också vara HÄRLIGT med sol och värme! Vi skulle ha en gigantisk picknick-korg med oss, full med färsk frukt och massor av annat gott, bra böcker i mängder, och ja... jag vet inte om vi skulle behöva så mycket mer :-). Tänk att sitta där på stranden med fötterna i vattnet och bara njuta av livet...

Hoppas att ni alla får en bra helg!

Många kramar
Beatrice

9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vi sticker! Nej jag skojar, det blir till och vara hemma i höstrusket. Och nu är det ju älgjakt här nästa vecka. Men så skönt ni måste ha haft det där, vilken strand.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

NataljaOblonskaja sa...

Börjar också känna lite(mycket) längtan efter en låååångsemester. Och varför inte Malaysia, det gillar jag, det är mitt land det:))
Har bara haft riktiga toppensemestrar där, fast Coral Island har vi inte varit till, bra, för man vill ju ha någonstans kvar att resa till:))
För det här vädret, mörkt, regn och blåst, kan det bli värre??
Ha en skön helg!
Camilla

Mamma C sa...

Tänk så skönt det skulle vara med denna låga härliga strand. Nu åker ju jag till värmen snart, men bara till Gran Canaria. Ha en fin och skön helg
Kram mamma C

Viola sa...

Vem skulle inte vilja vara på den stranden just nu..snart kommer min värsta månad..november och februari har jag väldans svårt att klara av..

Ha en skön helg med många tända ljus, kram VIOLA

Allis sa...

Ja tack! Gärna fler av dina härliga sol- och värmebilder att pigga upp oss med :D Det behövs just nu - och tack för att du påminde mig om att jag lovat att visa bilder från min senaste "utflykt" - dessa kan förhoppningsvis hjälpa till att lysa upp höstmörkret lite till i Blogglandia ;))
Ha en härlig helg!
Kram Allis

Inspiration i vitt sa...

Jag drömmer mig dit till ditt fina fina ställe, tänk om.......
Kram på dig/Ingela.

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken helt underbar strand där skulle jag gärna vara under november månad som jag tycker är värst av alla.
Kramar:)

-Mia- sa...

Ååh, det hadde vært fint det!! Nydelig bilde!! Ha en fantastisk søndag! Klem

Förgätmigej ♥ sa...

Åh, vad skönt det skulle vara att få köra ner sina kalla fötter i den där sanden.:-) Kram Stina