torsdag 28 oktober 2010

Nya kinesiska lyckosymboler



När H var i Kina blev de klar med mässinköpen tidigare än väntat, därför fick han lite tid över att nosa runt i Peking efter saker jag hade efterlyst. Han lyckades hitta några lyckosymboler till, hur han bar sig åt begriper jag inte :-). Han fick tag på några av den "vanliga" sorten som jag haft tidigare, plus en mindre variant som bara har två ändar.

Ja, lite annat smått och gott kommer också att dyka upp här inom kort! :-) Men precis som förra gången finns lyckosymbolerna i ett mycket begränsat antal, så det är först till kvarn...

Ha en fin dag!

Många kramar
Beatrice

9 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Så vacker lyckosymbol! Hoppas den bringar lycka för den nya ägaren och naturligtvis för dig.

Tyvärr, har det varit så mycket runtom mig just nu och bloggtiden har varit begränsad på många sätt och tiden för att lämna små hälsningar har blivit lidande.

Hoppas du har det bra!
Många kramar /Bea

PS Nu skall jag iväg till jobbet!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är ju lycklig ägare till en sån, jag tittar på den ibland. Och ibland byter jag ställe där den ligger, jag är väldigt glad för både lyckosymbolen och den fina ler-plattan.
Idag har jag varit ute i trädgården, var så fint väder. Blev sådär milt och skönt som det ska vara på hösten.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Vilka vackra symboler som också står för något vackert
Kram

milla-andante sa...

Så fint!! Så roligt när de är köpta på plats också!

Kul med servisdelarna också! Loppis är toppen!:)

Kram

Sjabbig men chic sa...

Lyckosymboler måste ju alltid vara bra att ha;) Och de där är jättefina och då är det ju ännu bättre.

Kramis Lisa

Lilla Kullan ♥ sa...

Ja, det är mycket nu för de där barna. Tur att de har lov ibland.;-) Kram Stina

Viola sa...

Ser fram emot flera bilder..lyckosymbolerna verkligen så vackra, här är man hemma igen från sin tur ner till värmen, det var behövligt och nu är man pigger och utvilad, ha det gott, kramen

Helen sa...

Oj, vilken vacker lyckosymbol!

Skrattade igenkännande när jag läste att du och sonen samsas om datorn. Precis så har jag och dottern det. Och hon har för tillfället massor med skolarbeten, som tar allt för mycket tid från MIN datatid...

Stor kram och tack för dina gulliga ord inne hos mig, jag blir så glad!

Allis sa...

Hej!
Nyss hemkommen från jobbet och jag är ledsen att behöva säga det men, Nej... det jar inte kommit något paket idag heller...
En efterlysning kanske är en bra idé - ska iväg rätt tidigt imorgon bitti så jag kan inte kolla posten förrän framåt eftermiddagen. Men vi hörs då.
Kram Allis