fredag 29 oktober 2010

Med önskan om en fin helg!



Hej alla rara!

Tack för alla fina kommentarer ni alltid lämnar, de gör mig så glad och har betytt mycket för mig de senaste dagarna då det har varit lite upp och ner för mig. Men... jag har bestämt mig för att resa bort i helgen tillsammans med sonen för att göra något roligt och på måndag kommer det att hända något kanske ännu roligare: jag ska börja ett projekt som jag ska berätta lite mer om framöver. Det känns både pirrigt och spännande! :-)

Jag försöker lysa upp mörkret genom att tända ljus överallt, det är inte klokt vad mycket ljus som går åt! Jag hade först tänkt att "hösta" till min ljusbricka i vardagsrummet inför helgen, men jag hade inte hjärta att flytta undan mina snäckor än så de får nog vara kvar till advent. Det är bredvid den som jag sitter och pysslar på dagarna och ljusen är tända även under dagtid :-). Brickan är egentligen ett stort Mateus-fat som jag fick av mina syskon när jag fyllde år ifjol och jag tänker alltid på dem när jag ser det. Flera gånger per dag betraktar jag snäckorna och förflyttas då genast i tanken till de varma stränder där jag plockade dem...

Tidigt i morse på morgon-TV, visades två barn som sminkades inför Halloween. De såg riktigt läskiga ut och var otroligt proffsigt sminkade! Jag log för mig själv när jag såg dem och kände att jag saknar det där med pumpor, fester och monsterdräkter :-). Yngste sonen var ofta vampyr på Halloween och levde sig verkligen in i rollen. Det var knappt så att jag vågade gå och lägga mig på kvällen ;-). Jag tror att jag ska fråga honom när han kommer hem idag om han inte kan tänka sig att bli Dracula igen, jag menar, bara för en kväll. Tänk er hans min om jag skulle föreslå det, han skulle vägra att följa med i helgen... ;-).

Ha en fin helg med mycket godis OCH bus!

Många kramar
Beatrice

10 kommentarer:

Ninnis familjeliv sa...

Hej! Vilken fin blogg med så fina bilder! Hoppas ni får en trevlig helg nu när ni ska åka bort!Hit kommer jag snart tillbaka! Kram Nina

Marie//Tekla Maräng sa...

fniss ja låt bli att säga att han skall vara Dracula för en dag, jag kan riktigt se minnen framför mig:)
Har så dåligt samvete att jag inte har satt in dina pengar än, men det kommer jag lovar.
Tack snälla du för ditt gulliga brev idag. Kramar:)

Ps Min dotter åt upp den förra chokladkakan och tyckte den var jätte god till kaffet.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Visst skulle man ha pyntat med pumpor och ljus, men vi åker bort brorsan fyller år. Jag saknar också tiden när sonen var yngre, jag sminkade honom och hans kompisar. Nu tror jag det råder en lätt förvirring när vi ska fira halloween, fast det är ju denna helgen. Har i alla fall köpt hem godis om det kommer några spöken.
Ha en bra resa med sonen
Kramar
AnnaMaria

milla-andante sa...

Ja jisses vad man har sminkat och fixat genom åren... roligt har det varit om än lite dubbelt då min kusin omkom i diskotekbranden i Göteborg just denna helg för 12 år sedan...
Fint du har på bordet, härligt att ha det som betyder något för en.

Ha en skön resa nu och ladda för det som komma skall!
KRAM

Viola sa...

Nog är det så att man saknar tiden när ungarna var små...det slår mig väldans ofta..nu är dom vuxna och har sitt eget liv, men det är välan livets gång så att säga..

Hoppas ni får en trevlig helg, och du..titta in och ta en lott, kramen VIOLAN

LillaFlisan sa...

Hejsan Raring!

Tusen tack för din kommentar!
Jo, visst finns jag men inte i cyberrymden så mycket nu för tiden... Jag har slutat blogga...eller... tagit en PAUS kan kanske man ska säga för man ska ju aldrig säga aldrig!Men jag har inte varit inne bland bloggarna på mycket länge. Har liksom inte kommit åt datorerna när man har tonåringar hemma hihihi!

Hur som haver så blev jag superglad för din hälsning!

Största kramen

Flisan

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
vad roligt o spännande med ett nytt projekt, du får berätta mer sen.....

Hoppas att du o sonen får en mysig helg tillsammans var ni än befinner Er!

Må så gott!
Kram Therese

Mamma C sa...

Ja det var ett tag sedan ungarna spökade ut sig. Men det var väldans roligt. Fick påhälsning av 4 små spöken som knackade på dörren i allafall.
Kram mamma C

idémakeriet sa...

Hej vännen,
Hoppas du har haft det mysigt i helgen tillsammans med din son.
Jag förstår att du saknar de där små saker som små barn brukar göra men inte bamse barn.
Tur att jag kan njuta en bra tid av det.
Härligt ju att du njuter så av dina snäckor, visst kan man härligt drömma bort genom att titta på vissa saker.
Ha det gott och jag blir ännu mer nyfiken på vad du har i kikaren.
Kram Gerda

Matilda sa...

Hej Beatrice!

Jag hoppas att alt känns bättre efter att du har fått byta miljö ett litet tag, det kan ju verkligen göra underverk. Det ser så mysigt ut där hemma hos dig med den vackra skålen och de tända ljusen. Jag förstår att det är den platsen som du sitter och pysslar vid.

Det ska bli oerhört spännande att se vad du har för hemligt projekt på gång!!*nyfiken*

Många kramar, Matilda♥