lördag 2 oktober 2010

Lördagspyssel och långpromenad



Idag började vi med sovmorgon och fortsatte med långfrukost, helt enligt planerna :-). Det här med tjejhelger är inte helt fel när allt kommer omkring!

Vi gick en sväng till djuraffären för att köpa lite lördagsgodis till Mollie och tog sedan en extra runda eftersom solen sken. Det känns som att det gäller att passa på nu, snart är regnet över oss igen! När vi kom hem fikade vi och sedan gick vi ut i trädgården och pysslade lite, innan vi gav oss ut på en långpromenad.

På bilden ser ni min krona från Bali, den är nog nästan min favoritdetalj här hemma. Den ser så härligt rostig ut och får bara mer patina ju äldre den blir. Jag har växlat mellan att ha den ute och inne så nu har det börjat växa lite mossa på den, men det tycker jag bara gör den vackrare :-). På Bali sätter man de här kronorna på hustaken som ett slags "beskydd" och jag förknippar verkligen den här kronan med Bali. När solen går ner över "gudarnas ö" och det sakta mörknar ser man krona på krona avteckna sig mot den rosa kvällshimlen...

Nu ska jag kika runt hos er! :-)

Ha en fin kväll!

Många kramar
Beatrice

6 kommentarer:

NataljaOblonskaja sa...

Låter som om du haft en härlig lördag, med långpromenader och fika. Precis som det ska vara.

Bali har jag faktiskt dåliga erfarenheter av. Var där som "backpacker" en månad när det var regnperiod, och hade säkert 10-20 kackerlackor som gäst i min säng varje natt. Jag kände tom när de sprang över mig!!!
Har faktisk tänkt åka tillbaka och ge den helt underbart vackra ön en chans till.
Ha det bra!
Camilla

-Mia- sa...

Hørtes ut som en fin lørdag!! Nydelig header-bilde du har! Ha en fin kveld! Kram

Sjabbig men chic sa...

Vilken underbar dag! Kronan är jättefin tycker jag. Förstår att du flyttar runt den!

Kramis Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken bra lördag, såna dagar ska man ha ibland. Din krona från Bali är så vacker, en detalj man verkligen ser.
Ha nu en lika mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

Det lät som en härlig dag...och du..vilken underbar krona så vacker...förstår att du älskar denna..hoppas söndagen har varit lika skön som lördagen, ha en fin vecka som kommer,

KRAMEN från VIOLAN

Marie//Tekla Maräng sa...

Låter som en härlig lördag med långpromenad och fika. Den är så fin den där kronan så jag förstår att du flyttar runt den lite hit och dit.
Kramar:)