torsdag 21 oktober 2010

Loppisfynd



Hej alla rara! :-)

Tusen tack för alla fina hälsningar jag fick efter mitt förra inlägg, de gjorde mig jätteglad och varm i hjärtat :-). Jag blev såklart extra glad eftersom det var saker som jag knåpat ihop själv, era fina hälsningar och kommentarer betyder MYCKET för mig!

Ända sedan jag var liten har jag fascinerats av sagor och av sagans värld. Nu när jag har blivit så här gammal och vis som jag är idag ;-), är jag övertygad om att vi alla är hjältemodiga prinsar och prinsessor i våra egna sagor. Precis som Alice i Underlandet, råkar vi ut för allehanda konstigheter och tokerier i vårt vardagliga liv, men det händer också att vi tvingas möta till synes oöverstigliga hinder där det krävs mer än hjältemod för att övervinna dem. Och vi lyckas, precis som i sagorna, det enda vi behöver göra är att våga TRO på ett lyckligt slut. Som ni vet, har alla sagor det :-).

Jag tänkte visa ett loppisfynd jag gjorde häromdagen. Jag fann fyra assietter (på bilden ovan) och blev så glad, för jag fick likadana kaffekoppar med fat av mamma för några år sedan. Jag fick tag på fyra assietter i kanonfint skick, så nu får jag hålla utkik efter några till. Sedan är kaffeservisen komplett :-).

Sent ikväll kommer H med tåget, så snart är han äntligen hemma från Kina. Den här en och halva veckan har gått otroligt fort, och som vanligt funderar man på vad man egentligen gjort... det var mycket som jag hade tänkt göra medan han var borta, men som vanligt hinner man aldrig allt som man har tänkt. Men mysigt har vi i alla fall haft det, jag och Mollie Mys :-).

Ha en fin torsdag!

Många kramar
Beatrice

9 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Livet kanske är en saga som du skriver. Det stämmer ju bra med att vi möter på tokerier och svåra hinder så ja varför inte...
Sug åt dig allt beröm för det är du verkligen värd.
Ser att jag redan har fått paketet ifrån dig skall gå och hämta det lite senare på posten(ICA). Det blir spännande att öppna det.
Kramar:)

Nyanser av vitt sa...

Vilka fina loppisfynd. Ja ibland har man tur.
Sköt om dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina assietter, så glad man blir när man hittar sånt. Och det var skönt att maken kommer hem, fast det är riktigt skönt och vara själv ibland också. Och jag gillade dina askar, är också förtjust i sagor.
Varm kram
AnnaMaria

Synnøve. sa...

Så fina assieter du fick tag i.
Det är en skön känlsa när man känner att man finner något till en sevice som inte är komplet.

Så gott att han kommer hem nu.
Ni är ofta i Kina. Det måste vara ett spännande land.

Skönt att du och Mollie mys har det mysigt.

Här blir det kallt inatt igen. Nu är det 2 minus. Natt till idag var det 8 minus. Ingen snö, men den kommer....

Ha det gott min vän.
Kramen.

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh, tack snälla du! Jag har fått sakerna och jag är så glad. Klockan är jättefin!

Helt UNDERBART bokmärke *kram*
Spetsen är så vacker så jag blir alldeles knäsvag.
Det ska jag ha i min bok som jag läser nu och varje gång jag tar fram den kommer jag att tänka på dig :)

Var hem på lunchen i går och då hade paketet kommit, så då orkade jag inte hålla mig vet du. Samtidigt som jag åt öppnade jag paketet och det var som julafton. Sen var det full fart tillbaka till jobbet igen.

Du är en pärla...

Jag förstår precis hur du menar. Ibland möter man verkligen prövningar som är svåra, men då kan man också hitta en styrka inom sig.

Önskar dig en riktigt fin helg!
Nu ska jag lägga mig för det blir en tidig morgon. Mycket jobb som väntar.....
Stor kram Mia

Lilla Kullan ♥ sa...

Roligt när man hittar fynd som verkligen passar till det man har.:-) Fina.
Kram Stina

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig helg.
Kram Agneta

Mamma C sa...

Jättefina assieter du fyndat på loppis. Ha en bra helg.
Kram Mamma C

Huset vid ån sa...

Jättefina loppisfynd, alltid kul när man har tur och hittar!

Hoppas att din helg blir skööön!
Kram Therese