fredag 1 oktober 2010

Fredagsmys och "harjakt"



Äntligen fredag! :-) Det känns så skönt och jag ser riktigt framemot en kväll i soffan bland sköna kuddar och varma plädar! Men först av allt vill jag tacka för alla fina grattishälsningar jag har fått! Tusen tack, ni är så goa och rara :-).

I natt lade sig ett grått täcke över oss och nu är det sådär gråkallt och mulet som det kan vara på hösten. Jag och Mollie är ensamma i helgen så jag tror att vi inte bara ska ha fredagsmys ikväll, utan det blir nog en hel myshelg i badet och framför TV:n! :-) Det som är så bra med Mollie är att hon blir JÄTTEGLAD oavsett vad jag lagar för mat och inte knorrar hon heller om jag vill se en kostymfilm, vilket de övriga i familjen gör ;-).

Vi har haft underbart väder den här veckan och igår blev det en heldag i skogen. Mollie skulle jaga hare igen och även jag följde med den här gången. Till en början frös och huttrade jag, för det hade nog varit flera minusgrader under natten och hela skogen var täckt av frost. Lyckligtvis fick Mollie upp en hare nästan direkt (det var nog mest tur) så hon satte iväg efter den rätt uppför ett berg. När vi tittade på pejlen och såg att hon sprang så långt och spikrakt, blev H rädd att hon jagade älg, gud förbarme. Vi lämnade vårt "pass" och började följa efter henne, men det visade sig relativt snabbt att det var hare hon drev och jag tror att jag till och med hörde haren vid två tillfällen när den hade skakat av sig henne på skogsvägen och sprang tillbaka för att gömma sig. I och med att vi satte av efter Mollie för att se vad hon drev, var ju vi såklart på helt fel ställe också. Haren tyckte nog att vi alla tre var ovanligt lättlurade ;-).

H tyckte väl inte att det blev någon särskilt "lyckad" harjakt, men för min del spelade det ingen som helst roll, jag njöt av det vackra vädret och plockade kantareller och solade :-). Dessutom tycker jag att Jösse gärna kan få fortsätta att skutta runt där i skogen!

Ha en riktigt skön helg! :-)

Många kramar
Beatrice

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja den haren hade tur, bra att Mollie spårade så bra. Mysigt och ha en helg och göra precis vad man vill, sånt är riktigt skönt ibland. Här vet jag inte ens om det finns någon soffa att sitta i ikväll, plockar ju ner allt inför golvslipning. Vi får sitta på kuddar på golvet..fniss.
Ha en toppenhelg
Fredagskram
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig helg.
Kram Agneta

Förgätmigej ♥ sa...

Ja, nu blir det kallare. Men jag hoppas på en varmperiod. Hoppas, hoppas...

Vi har haft en underbar vecka nu med ganska varmt väder. Love it! Kram Stina