onsdag 27 oktober 2010

Ett snabbt inlägg och farväl till Packard



Jag tänkte kika in som hastigast och göra ett snabbt inlägg, trots att det är full rulle från morgon till kväll. Tack och stor kram till alla er som tittar in här och alltid skriver så fina kommentarer! Jag har inte hunnit skriva tillbaka, men jag är övertygad om att det kommer en lugn stund framöver när jag kan sitta i lugn och ro framför datorn med en rykande kopp Zoegas-kaffe bredvid mig. Något som också gör att jag haft lite tid är att min gamla trotjänare, Packard Bell, som följt och assisterat mig under så många år, nu på ålderns höst har pensionerat sig utan att ens fråga mig om det var OK ;-). Han saknar flera tangenter och det tar tiiiiid för varje litet moment han ska utföra, ja, han är som en tandlös gammal gubbe som bara med stor möda och käpp tar sig framåt :-). Därför delar jag och sonen dator och det innebär att min datortid är mycket begränsad. Stackars mig ;-).

Hmm... jag borde säga till honom att sluta lägga så mycket tid på skoluppgifterna.... ;-).

Ha en fin dag!

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

NataljaOblonskaja sa...

Då vet du vad du vill ha av tomten i år då?
För inte kan du slita på den stackarn du har, låter verkligen som om han nått pensionsåldern för länge sedan.
Ha det bra!
Camilla

Synnøve. sa...

Dåligt gjort att inte förvarna om att han tänkte gå i pension alltså fniss....

Men du kommer säkerligen över en bra dator till dig själv snart.
Inget bra att sonen ska göra skolarbete väl...
Bättre han är ute och spelar fotboll så du får ta datorn.

Ha en skön kväll, jag ska sätta deg.
Kramen Synnöve.

Allis sa...

Usch villken liten fuling - Packard alltså ;))
Väntar med spänning - blir nog lagom till min härligt lediga helg som jag kan packa upp och njuta av asken.
Må gott!
Kram Allis

Inspiration i vitt sa...

tur att man kan låna barnens tekniska prylar hihi. Kram på dig/Ingela.

Allis sa...

Hmmm... så skumt med paketet...
Ska inte iväg förrän vid 13-tiden idag så jag hinner kolla posten innan och om det inte är med idag heller så hör jag av mig i em/kväll.
Ha det fint idag!
Kram Allis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är trist när man blir utan dator, vet hur det är och dela!!
Hoppas du får en ny snart.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria