måndag 6 september 2010

Lunginflammation och present



Hejsan!

Tack för alla fina kommentarer jag fick i förra inlägget! Visst var det ett äventyr att ge sig ut på ryska tundran sådär och den resan kommer att bli ett minne för livet :-). Tyvärr blev jag förkyld när jag kom hem och eftersom jag var lite nedsatt i lungorna efter en kraftig och långvarig hosta i juli, förvandlades förkylningen till lunginflammation.... :-(.

Jag orkar inte så mycket på dagarna, men nu har jag ätit penicillin sedan i torsdags så det blir långsamt bättre som tur är.

Idag tänkte jag visa en fin present som jag fick av sonen för ett tag sedan. Han hade sett det fina bordsuret i en affär och tänkte: "Mamma" :-). Han slog till direkt och jag fick uret även fast det inte var min födelsedag eller något sådant. Visst var det snällt av honom och visst är det fint? :-) Oturligt nog lindade han bara lite papper om det och måste ha stött i något på väg hem från affären, så de små duvorna som sitter längst upp tappade vingarna. Han blev jätteledsen när han upptäckte det, men det borde inte vara någon större fara att limma fast dem. Med ett bra lim så tror jag inte ens att det kommer att synas att de någonsin har varit av! :-)

Ha en fin måndag!

Många kramar
Beatrice

4 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej!
Vad tråkigt att du har fått lunginflammation hoppas du kryar på dig mer och mer för varje dag.
Så fin klocka din son gav till dig, så härligt med goa ungdomar.
Kramar Marie:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken snäll son du har, en underbar gåva. Det går alla gånger och limma fast vingarna, kommer inte och synas. Inte lätt och frakta sånt ömtåligt, jag slog huvudet av en gammal and idag. Skulle sälja två på jobbet, och så for den i golvet och huvudet gick av. Så jag vet hur fort gjort det är.
Jobbigt att du blev sjuk, förstår att du är trött nu efter det. Hoppas du tar det lugnt nu och vilar.
Krya på dig
Kramar
AnnaMaria

Bea sa...

Oj, så gullig son du har som kommer på att överraska mamma med vackra saker!
Men, vad tråkigt med skadan på duvorna, säkert går det att repareras på ett fint sätt och förresten, det vackra uret kommer definitivt att ha ett stort känslomässigt värde hur som helst :)

Det var inte kul att drabbas av lunginflammation, men hoppas du är på bättringsvägen!

Sköt om dig!
Kram /Bea

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vad roligt att höra ifrån dig!
Jobbigt att du blivit sjuk, hoppas verkligen att antibiotikan hjälper dig att friskna till ordentikgt!

Vilken gullig o omtänksam son du har, klockan är jättefin!

Skickar massor av Krya på dig kramar från mig. Therese