torsdag 23 september 2010

Fler loppisfynd



Idag tänkte jag visa lite fler av de "fynd" jag gjorde på loppisen häromveckan. Med fynd menar jag egentligen inte prismässiga fynd, men för ovanlighetens skull hittade jag flera saker som jag LÄNGE har letat efter. Därför kastade jag mig över dem och råkade nog i all hast knuffa omkull en gammal tant eller två. Nejdå, det gjorde jag inte... ;-).

Först såg jag den här gamla sockerströaren och norpade åt mig den, fort som ögat. Jag har ALDRIG i hela mitt liv sett en sockerströare på någon loppis eller i någon affär heller, för den delen. Men den här gången var det min tur :-). Den har dessutom ett sånt vackert dekorerat skaft!



Sedan hittade jag några teskedar i serien Olga, och som jag har letat efter dem! Jag har aldrig hittat några såna förut heller, men den här gången verkade det som att jag hade turen på min sida. Och... det är inte slut än, men nu ska jag strax ge mig iväg på en ny loppis, så jag visar fler bilder i nästa inlägg ;-).

Ha en fin torsdag!

Många kramar
Beatrice

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ibland ska man ju ha tur, hoppas din håller i sig till nästa loppis. Det är nästan omöjligt och fynda såna bestick, där hade du riktig tur. Och så fin sockerströare, väldigt fint mönster på skaftet.
Ha en fin dag
Varm kram
AnnaMaria

milla sa...

SÅ fina fynd!! Och vad roligt det är när man hittar dem!!!

KRAM

idémakeriet sa...

Härligt, vilka fina saker du hittade, ja man får tur och bra ögonen.
Tusen tack för ditt trevliga besök inne hos mig, du gör mig väldigt nyfiken, något på gång?
Lycka till i alla fall med vad du tänkte göra.
Ha en skön fortsättning av dagen.
Hoppas solen skiner på dig också.
Kram Gerda

Bea sa...

Grattis till fynden!
Vackra skedar och jag förstår din lycka över dom, speciellt om de låg på din "vill ha" lista.

Hoppas du får en trevlig kväll med mycket mys och tända ljus i höstmörkret!

Kram /Bea

Mamma C sa...

Vad fina skedar du hittat. Hoppas det blir samma tur nästa loppis runda.
Kram mamma C