måndag 13 september 2010

En solig helg



Hej allihopa!

Hoppas att ni hade det lika varmt och soligt som vi hade det i förra veckan! Det är helt fantastiskt vilken värme som omslöt oss och de mörka ljumma kvällarna med öppna fönster förde snarare tankarna till länder långt långt borta, än till ett norrland i september...

Jag kände mig så pigg i lördags, så efter ett lyckat loppisbesök (jag ska visa framöver vad jag fyndade) tog jag med mig Mollie till friluftsmuséet här i stan. När jag kom dit tänkte jag att jag borde ha haft med mig kameran, men då var det för sent! Det får bli en annan gång i stället :-). Mollie och jag strosade runt där bland alla vackra byggnader och strövade även runt i skogspartierna som omsluter området i nästan två timmar. Åh, så härligt det var att riktigt få NJUTA av sol och brittsommar! :-)

När vi kom hem på eftermiddagen så kom jag på att jag ju hade bestämt mig för att köpa med mig en blombukett hem, men att jag alldeles glömt bort det. En av mina stora chrysantemum på "bron" fick offra några av sina roströda blommor och så fick några snapsglas av kristall komma fram i ljuset, men utan snaps ;-).

Ha en fin måndag alla rara!

Många kramar
Beatrice

9 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Tyvärr har inte vi haft riktigt så fint väder i helgen, men varmt ändå.

Så sött med snapsglasen och lilla blomman. Vackert!

Nu skall jag ta mig en skogspromenad och njuta av den ljumma vinden i en relativt vacker höstdag tillsammans med lila vovven.

Ha en bra dag!
Kram / Bea

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Ser du varit på loppis igen ja...
Hoppas du fick med något fint hem.
Gillar di arangemang med blommor i snapsglas. Så enkelt och så snyggt.

Här är hösten verkligen på intåg. Men det är vackert ute och man mår ganska gott så det gör inte så mycket att sommaren är över. Den kommer ju igen.

Klappa nu Mollie från mig och ha en skön eftermiddag.
Kramen Synnöve.

Nyanser av vitt sa...

Hej
både vackert och effektfullt tycker jag.
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra idé med blommorna i glasen, blev effektfullt och fint. Hör att du och Mollie hade en bra dag, ni har haft tur med vädret. Här har det blivit varmt först idag, men nu känns det liite som i somras.
Ha en fin kväll
Varm kram
AnnaMaria

Tulipa sa...

Hej!

Vilken härlig dag du beskriver...

Och så fint du gjort med glasen, en jättefin bild!

Kraam Mariette

Mamma C sa...

Ja, det var toppenväder i helgen. Men idag har regnat kommit tillbaka igen. Fint arrangemang med blommorna i glasen.
Kram Mamma C

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Tack för dina alltid så rara o gulliga kommentarer, du gör mig så glad jämnt....

Så fint med snapsglasen och den lilla blomman! Så sött....

Hoppas att du haft en bra dag och att du får en fortsatt fin höstvecka!

Kram T

Fröken Tindra sa...

Vi hade nog skapligt väder förra veckan men inte som ditt tror jag. Har ju varit sjuk och inte kommit utanför dörren. Men härligt låter det!! Bra att du passade på att njuta.
Fina blommor!
Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tyvärr har det ju varit så regningt och tråkigt här att man knappt kunnat vara ute alls...
Men det lät jättehärligt...
Kram
MArie