torsdag 9 september 2010

En sann skönhet



Jag måste erkänna att jag alltid tyckt att begonian varit en rätt ful blomma, ja, en "tantblomma" på något sätt ;-). Jag har aldrig tyckt om bladverket på den eller något annat heller, för den delen. När jag så skulle handla mat i förra veckan på ICA Kvantum, föll min blick på några blommande blekrosa skönheter. Då gick det upp för mig att jag i hela mitt liv måste ha levt med en förvrängd bild av vad sann skönhet verkligen är!!! Eller... så har jag blivit tant ;-).

Tack så mycket för alla fina krya-på-dig-hälsningar efter mitt förra inlägg! De gör mig varm om hjärtat ska ni veta, och jag blev så glad när jag läste dem :-).

Och... två begonior fick följa med hem :-).

Många kramar
Beatrice

6 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Den där begonian ser oerhört vacker ut. Fin färg! Kanske kan det ha med åldern att göra att man får upp ögonen för dem?! Eller så har det helt enkelt kommit vackrare sorter med åren. Ja, så måste det ju vara?!! ;0)
Kram!!

Rummet för välbefinnande sa...

Hej "tanten" *ler stort*
Ja, jag börjar märka en del sådana förändringar jag också. Tänk att man börjar bli mogen "fniss"

Har mailat dig....
En jättestor och varm krya-på-dig kram till dig!
Mia

Helen sa...

Hoppas att du mår bättre!! Jag håller med om allt du sa om begonian. Fast själva blomman är ju vacker som en ros. Så ibland får en och annan begonia också följa med mig hem...

Stor kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Beatrice.
Håller med om Begonior, tror det berodde på färgen att du gjorde en helomvändning. För det var en alldeles underbar rosa färg.
Och tack för din fina kommentar, blir så glad.
Ha en härlig höstdag
Kramar
AnnaMaria

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej tanten!
Har du nu kommit underfund med att begonior är fina. Den där rosa färgen är ju så snygg så det var nog därför du helt plötsligt föll för den, också ser den inte konstgjord ut som en del begonior lyckas göra.
Kramar:)

Möllebacken sa...

Hej tant Beatrice ;) Välkommen i gänget. fast jag har nog varit där ett litet tag, sen den dagen sonen ville ha en egen blomma och valde en begonia. Och det var för två år sedan.
De är faktiskt lite imponerande med sina hon- och hanblommor.
Ha en skön helg.
Kram Pella