tisdag 10 augusti 2010

En liten hälsning...



Hej allihopa!

Jag vet inte om det är fler än jag som börjar få små föraningar av höst...? Luften är augustifuktig och kvällarna redan mörka, en del morgnar är kyliga. De flesta sommarblommor har blommat ut, men i rabatten försöker blåklint och åkervinda hålla sig upprätt trots regnet som rasar från himlen. Solen har rest till ett varmare land och jag bläddrar bland mina sommarfoton för att få en känsla av hur varmt det var för bara några veckor sedan.

Det är så otroligt skönt att vara hemma igen, och det är mycket som är eftersatt här hemma efter en sommar på resande fot. När jag var iväg nu senast tänkte jag mycket på hur mycket jag längtade efter dem som betyder mest och insåg till fullo att jag nog aldrig skulle trivas med ett jobb där jag reser mycket i tjänsten :-). Borta bra, men hemma är allra, allra bäst... :-).

Jag har varit så dålig på att kommentera i sommar, men jag har kikat in till er då och då när tid har funnits. Förhoppningsvis blir det lite bättre på den fronten nu när allt så sakta börjar återgå till det normala. Tack för alla fina kommentarer ni lämnar här! :-)

Många kramar till er
Beatrice

7 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja nog har jag fått lite höstaningar. Dimman har börjat att lägga sig på kvällarna och luften känns högre.
Jo det var en chock att svullna upp så fort, men som tur är så gick allt bra.
Kramar:O)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej vännen.
Så skönt för dig och vara hemma nu, kan knappt föreställa mig hur mycket du jobbat och rest i sommar. Hoppas du får en lugn och fin höst, för nog känner man att vädret ändrat sig. Är en annan luft, och inte alls så varmt. Nu har ju inte vi haft säskilt varmt i sommar, Karlstad låg 3:a från botten med soltimmar! Vår berömda sol har varit snål iår.
Må gott
Kramar
AnnaMaria

Helen sa...

Jo, nog känns det att hösten är i antågande :-(. Vi har också haft regnigt sista tiden. Och som ett brev på posten dalar min energi nedåt...
Jag håller med om att det är skönt att vara hemma. Flänga och fara omkring vill man inte göra alltför ofta.
Nu hoppas vi på att solen återvänder så vi får njuta ännu en stund av sommaren.

Kram!

Allis sa...

Har inte heller haft mycket tid för bloggen i sommar och jag känner väl igen mig i din beskrivning av både arbete och hemma - som är allra bäst!
Men vilka härliga dagar ni hade på er fjälltur och vilka vackra bilder! Ser fram emot fler ;))
Kram Allis

Annika sa...

Ja nu kommer den med stora kliv.... hösten... jag hoppas på en vacker höst med klara dagar nu när sommarn varit så dålig.... Kram Annika

Viola sa...

Nog har jag oxå fått höstkänningar..skörden är klar och dikena lyser gula, morgondimman infinner sig ofta och getingarna är ilsknare än vanligt...:( ha en skön helg, kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Beatrice!
Nu var det längesedan :)

Så du har jobbat så otroligt mycket läser jag. Hoppas att det gått bra och att du inte stressat för mycket.
Och visst är det skönt att komma hem när man varit borta ett tag. Man uppskattar verkligen det då.

Och nu börjar man faktiskt känna av att hösten är i antågande. Men hoppas ju förstås att det blir några fina dagar innan dess.

Kram
Marie