tisdag 1 juni 2010

Hej allihopa!



Nu tänkte jag att det är på tiden att jag lämnar något slags livstecken... :-). Det är inte klokt hur dagarna rinner iväg och det är fullt upp från morgon till kväll känns det som. I förra veckan körde jag till exempel ända ner till Oskarshamn och vände! Inte konstigt att det finns hur många surdegar som helst att ta hand om här hemma ;-).

Hoppas att ni har haft vackert väder, det har tyvärr inte vi haft den senaste tiden. Det har varit rätt kallt, så pass kallt så att jag haft både tjocktröja och vindtät jacka på mig när jag har varit ute och promenerat med Mollie (!). Rätt som det är har solen tittat fram, men inte riktigt orkat värma oss frusna norrlänningar. Det har också regnat titt som tätt, så det har verkligen varit omväxlande väder.

Inte har jag hunnit besöka några loppisar heller på länge, men däremot en antikaffär där jag bland annat hittade en gammal teaterkikare. Först hade jag tänkt sälja den i bloggshoppen, men nu tror jag inte att jag kan skiljas från den... :-). Jag hittade också några gamla fickur som jag ska visa en annan dag!

Ha det bra så länge!

Många kramar
Beatrice

9 kommentarer:

Bea sa...

Hej min vän!
Javisst, det finns enormt mycket som upptar vår tid nu och man skall naturligtvis prioritera det som är mest angeläget.
Jag har en semestervecka för tillfället och vädret är underbart och nu får jag ta tag i mina rabatter som jag inte riktigt hunnit med tidigare. Suck...ryggen och alla vinterns oanvända muskler säger ifrån lite grann och jag får lova att vila emellanåt :)
Nu skall jag ta en fika på altanen.
Ha det gott!
Kram /Bea

Känslans väg sa...

Ja, jag vet precis vad du menar..... Det är som om tiden bara rinner iväg och man vet inte alls vad som hände! Gott att höra ifrån dig.
Den där teaterkikaren var ju hur fin som helst. Kan tro att du inte orkar skiljas från den.
Idag är jag hemma med Linn som åkt på maginfluensa och det har varit en tuff natt. Känner mig lite trött och sliten faktiskt, men vädret är ju i alla fall väldigt fint och det är ju bra!
Ha det gott!
Kram Mia

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej
Vad skönt att höra ifrån dig så jag fick höra att du inte var sjuk.
Klart man ska prioritera hundar och familj först och främst.
Håller med dig det är ingen direkt värme alls i luften. Hoppas att det vänder snart.
Kramar:)

Synnøve. sa...

Välkommen åter säger jag.
Skönt att se att allt är bra med dig. Ibland är det bara så att man faktiskt prioriterar annat än bloggen. Det är normalt.

Skönt att vetrinären hörde av sig så ni bara kan fortsätta med kuren. Det hade varit illa om hon fått återfall.

Här är det sånt där varannandagsväder nästan. Fast varje dag. I morse var det sol och varmt och gott. Nu är det molnigt och lite svalare.
Ska ta mig en fika. Trött som bara det.
Kul att höra från dig igen.
Kramen Synnöve.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har mycket och göra, inte lätt och hinna blogga då. Här har solen kommit tillbaka, idag är det lätta kläder som gäller. Det gjorde du rätt i, att du behöll den fina kikaren. Ser riktigt gammal ut, någon har använt den det känns bra och veta.
Ha det så gott
Kramar
AnnaMaria

NataljaOblonskaja sa...

Skulle också behållit kikaren, men lägger du ut den vet du en som kommer att försöka hinna med att köpa den, jag:)
Och inte hinns det med mycket här på datorn den här tiden, näe, tiden vill inte räcka till det ockkså.
Håller med dig om att nu kan gärna värmen få komma.
Ha det bra!
Camilla

Huset vid ån sa...

Hej min goa o rara bloggvän! Tack snälla du för dina fina ord inne hos mig, jag blev rörd till tårar....Många Kramar Therese

Tulipa sa...

Hej!
Ja tiden rusar på, speciellt så här års. Man vill ju hinna njuta av sommar och uteliv.

Äntligen har lite varmare väder nått även den södra delen av landet så man kan få känna på sommaren!

Kraam Mariette

Möllebacken sa...

Hallå vännen. Har saknat dig, men så är det. Man har sitt omkring sig. Jag för min del är lite sämre på att lämna kommentarer då man är glad att man hinner göra ett inlägg.
Spännande med klockorna.
Önskar dig en riktigt mysig helg.
Kram Pella