fredag 25 juni 2010

Glad Midsommar!



Hej alla rara!

Tack för alla fina kommentarer hos mig, trots att jag har varit dålig på att hälsa på er de senaste veckorna! Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen och att ni har laddat upp med sill och jordgubbar :-). För oss blir det inget firande i år, då H tyvärr måste jobba hela dagen och kvällen. Men en jordgubbstårta ska jag försöka sno ihop i alla fall!

Det har varit hektiska veckor för mig/oss och mamma undrade idag om jag helt har slutat kika in här på bloggen ;-). Det är tyvärr nästan sant, för tiden har inte räckt till. Värst har det varit den här veckan, då H har sin mest stressiga period just nu. Dessutom har han fått en upphakning i ryggen och kan knappt sitta, därför har jag hjälpt honom dygnet runt, typ :-). I måndags körde vi till Bollnäs och packade ur en hel buss, i tisdags styrde vi kosan mot Umeå och gjorde samma sak där. I onsdags packade vi först bussen proppfull och körde sedan till Sveg där vi packade ur den. I den lokalen skulle allt dessutom ställas i ordning, så vi kom hem först efter midnatt. Igår gjorde vi än en gång samma sak men åkte då till Sundsvall, och fick turligt nog lite behövlig assistans. Pust!

Ja herregud... i morgon åker vi ända upp till Gällivare för att packa upp en butik där, för att veckan efter åka vidare till Kiruna. Sedan får vi i alla fall några dagars efterlängtad semester ute i vildmarken, vi har tänkt att vandra och fiska, men just nu känns det som att jag bara tänker lägga mig ner i lingonriset och sova i några dygn :-).

Jag vill önska alla en Glad Midsommar och jag hoppas att ni har tid att ta vara på sommaren! När jag kommer tillbaka från "norrlandsturnén" ska jag kika in till er alla. Jag saknar er!

Många kramar från mig
Beatrice

11 kommentarer:

Allis sa...

Det låter som en stressig tid just nu för er.
Ha det så gott på era lediga dagar om vi inte "ses" innan ;))
Glad midsommar!
Kram Allis

Bea sa...

Hej!
Visst händer mycket stundom och vi får lov att lämna oväsentliga saker åt sidan som bloggtiden :)
Hoppas du hinner vila och samla ny energi i helgen.
Trevlig fortsättning på Midsommaren! Kram /Bea

Nyanser av vitt sa...

Tack för din midsommarhälsning. Hoppas H blir bättre i ryggen snart. Gullig fru han har :O)
som hjälper honom med så mycket.
Sköt om dig
Agneta

Sjabbig men chic sa...

så där har det varit för mig också. Helt omöjligt att få tiden att räcka till allt. Men jag hoppas att du har en alldeles underbar midsommarhelg.

Kram Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag känner mig stressad när jag läser allt ni gjort, förstår att du kommer somna som en stock om du lägger dig ner. Är nog väldigt bra att ni är lediga snart, du behöver vila! Hoppas ni har en bra midsommar och får lite sill och gott.
Här har varit både regn och sol, typiskt svenskt midsommarväder.
Solig kram
AnnaMaria

Mamma C sa...

Körigt till tusen, med andra ord. Ha en fortsatt skön och bra midsommarhelg.
Kram mamma C

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh, så mycket du har omkring dig nu....
Ja, jag har väl inte riktigt hunnit med att kommentera som jag önskar jag heller, men jag har allt tänkt på dig och undrat hur du har det. Det blir ju så i perioder och just under sommaren tror jag ibland att bloggandet ligger lite till träda. Det gäller ju att ta vara på det fina vädret också.
Hoppas nu att du får en liten stund av vila, så att du bara kan landa och ta igen dig.
Var rädd om dig och ha en fin vecka!
Kram kram Mia

lugnet sa...

Ojoj, vad ni jobbar på!! Ser att ni varit i mina gamla hemtrakter, Jämtland. Fast jag kommer från Strömsund ca 10mil norr om Östersund! Hoppas ni får lite ledigt framöver så ni kan njuta av sommarvämen! Blir dåligt med bloggande för mig om sommaren...men tittar in en sväng nu!
ta hand om dig!
Kram//Ulrica

Synnøve. sa...

Hej på dig.

Hoppas sommaren varit fin så här långt. Ser du är upptagen med butiker och jobb. Samma här, ja inte butiker då hihi.

Har en liten bloggpaus. Men tar mig lite tid att besöka en del av mina bloggvänner i alla fall.

Tänker bara önska dig en skön helg.
Storklems fra Synnöve.

Karin / Livsluft sa...

Hej Beatrice!
Tittar inom dig här då det var så fruktansvärt längesedan jag var här och hälsade på. Tyvärr!Orken har helt varit borta hos mig, inte minst pga ett kraftigt bristtillstånd i kroppen av järn, folsyra och B12. Men nu medicinerar jag för det och kvicknar väl snart till hoppas jag.
Förstår av dina inlägg här att du har jättemycket att göra, och hoppas att du snart kan få lite ledighet och avkoppling för egen del också. Mycket fint och intressant att läsa och kika på som vanligt!
När sommaren med sin speciella tid är avklarad hoppas jag kunna återvända lite mer frekvent. Saknar dig och andra bloggvänner, men ni finns i mina tankar.
Var rädd om dig nu och må så gott du bara kan.God fortsättning på sommaren så hörs vi av lite mer senare!
/Hälsningar och kram fr Karin

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Låter som att du har fullt upp =) Hoppas du har hunnit njuta av värmen och sommaren lite grann iaf.
Kram till dig från mig // Pirre