torsdag 6 maj 2010

En hälsning från norrland...



Hej allihopa och tack för alla fina kommentarer jag fått under min "frånvaro" :-). Här har det varit fullt upp vill jag lova, med jobb, jobb och åter jobb. Jag har också försökt lägga all jobbfri tid på Mollie för att hon ska få chans att träna upp sin kondition i lugn och ro inför höstens alla jaktdagar. Vår lilla bebbe blir långsamt bättre och är nu nere på den lägsta dosen kortison som hon ska få en månad framåt. Sedan ska hon förhoppningsvis klara sig utan medicinen!

Våren har äntligen kommit till norrland trots att det snöade häromdagen, vilket medförde att vi hade vita ängar och åkrar under några dagar. Man tror inte sina ögon... snö i maj??? Kallt har det varit också, men idag har det vänt och termometern visar 12 plusgrader. Och... igår plockade jag årets första vitsippor! :-)

Jag har inte alls hunnit med att kika in till er de senaste två veckorna och nu är abstinensen kraftig vill jag lova! ;-) Inte heller har jag hunnit lägga in alla bilder till bloggbutiken som jag tänkt. Det kommer in en massa nytt där nu, bland annat lite mer blå-vitt porslin från mina gömmor, en gammal teaterkikare och porslin och inredningsdetaljer i glada sommarfärger.

Nu ska jag beta av min blogglista uppifrån och ner :-).

Ha en fin torsdag!

Många kramar
Beatrice

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Blir alltid glad när det är inlägg från dig, förstår att du haft fullt upp. Och så skönt och höra att Mollie är så bra nu, i farten med och tränas för jakt också. Du har mycket och hinna med nu.
Ha det gott
Stor kram
AnnaMaria

Möllebacken sa...

Hej Beatrice. Har saknat dig! Men man har mycket att stå i nu när våren är här. Skönt att Mollie är bättre, det är rent ut sagt skit när man ska behöva medicinera djur för man vill ju att det ska må bra.
Jag har valt att ta ett litet uppehåll från wabi sabi-temat då jag känner att utelivet i trädgården hägrar mer. det blir väl aktuellt igen senare i sommar/ höst.
Lycka till med jaktträningen.
Kram
Pella

Synnøve. sa...

Ibland räcker inte tiden till. Så är det bara.
Men jag vet ju att du kommer när tiden är gynsam igen.

Hoppas det går bra med Mollie nu då.

Själv är jag jättetrött, men det går väl över.

Ja snön ja, kom 40 cm här i onsdags. Inte är allt borta än heller...
Skum vår.
Nu får ni ha det bra i norrland.
Här blir det tv en stund strax.
Kramen Synnöve.

Helen sa...

Så härligt att höra av dig, igen.

Roligt är det också att höra att Mollie är på bättringsvägen. Vår katt Alfons har varit hängig, men har piggat på sig.Inte kul när djuren är sjuka...

Ha det gott. Kram!

lugnet sa...

Visst flyter veckorna på i snabb takt!! Verkar vara samma varje år denna tid! Vipps är det sommarlov för barnen:).
Vilket underbart porslin du visar!!
Önskar dig en ToppenHelg!!
Kram//Ulrica

Bea sa...

Hej min vän!
Tror att det är likadant för alla, nu när vårens allehanda tar mer och mer tid för var och en. Vi får ta det som det kommer och inte göra ngn stress utav bloggtiden, men jag medger, att när tiden går och man inte varit inne och hälsat på sina vänner på ett tag, kommer det smygande ett litet "måste hinna" med i tankevärlden.

Vi har en otroligt fin tid framför oss och hoppas vi får njuta i massor av den ljuva våren.

Trevligt veckoslut!

Kramen /Bea

Allis sa...

Det verkar som att de flesta har bråda tider just nu av olika anledningar. Skönt att höra att din lilla älskling blir bättre och att du iaf har plockat vitsippor nu.
Ha en skön helg!
Kram Allis

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Det var länge sen...Vad glad jag blir när jag läser att Mollie har repat sig så bra. Det måste vara skönt att se att hon har gjort framsteg och att det gått åt rätt håll. Tiden till bloggen finns kvar om du har fullt upp och jag finns kvar ute i bloggvärlden när du känner för att titta in....Många Kramar till dig! Therese

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så skönt att lilla Mollie är bättre nu! Och visst är det mycket att stå i så här när våren har kommit... Men var är värmen någonstans?
Hoppas du har en skön helg!
Kram
Marie

Lallis - liv och leverne sa...

Gumman, hoppas det är bra med dig. Älskar din header! underbar:)
Stor kram Lallis

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en Trevlig helg! Hoppas allt är bra med dig vännen! Kram Therese

Country Antiques sa...

Hej.=) Det finns något till dig på min blogg!

Kram, Matilda♥

Rummet för välbefinnande sa...

Åh så längesedan jag kikade in hos dig.....
Hoppas allt är bra med dig. Här rullar det på för fullt och dagarna de går. Verkar vara samma för dig *ler*
Idag har vi haft jättevarmt och gott här så jag sitter faktiskt på balkongen just nu och bara njuter en stund av stillheten.
Sköt om dig och ha det så bra!
Kram Mia

NataljaOblonskaja sa...

Så skönt att höra att även ni fått njuta av den sköna värmen ett par dagar. Tyvärr så verkar den ha försvunnit, idag blåser kyliga vindar.
Visst märker man av, här i bloggvärlden, att vi befinner oss i en väldigt hektiskt period just nu. Tiden vid datorn blir inte som den var för någon månad sedan utan man känner sig nästan lite stressad när man sätter sig för att läsa igenom alla bloggar. Men, men, vi får nog åter tid till att "umgås" när hösten kommer.:)
Men någon kommentar någon gång då och då ska jag nog hinna med.
Skönt att Mollie är bättre och att snickar´n är gå gång igen.:)
Ha det bra!
Camilla