fredag 2 april 2010

Skärtorsdag och tårtkalas



Skärtorsdagen blev verkligen Mollies dag, från början till slut. Det är hon värd, vår lilla tjej som har kämpat så de senaste månaderna!

På förmiddagen fick hon ett rosa påskägg med lite hundgodis i och jag hade bundit snören kring ägget för att göra det lite mer "inbrottssäkert". Mollie blev alldeles vild och glad över påskägget och det studsade omkring som en boll över golven, med henne tätt efter. Till sist lyckades hon öppna det och det tog bara tre sekunder, sedan var godiset slut! Till lunch gjorde jag en ros av några kalkonskivor och lade också lite hundgodis format som små hjärtan på hennes tallrik. Slurp, allt försvann i två tuggor!

Vi tog en långpromenad fast det regnade och det var jätteskönt att komma ut, trots dåligt väder. Det är så mycket som händer ute nu och det positiva med allt regn är att snön faktiskt försvinner. Otroligt men sant! När vi kom hem igen lekte vi en stund i den snökoja som äldste sonen grävde åt Mollie för några veckor sedan. Den hade sjunkit ihop lite, men hon grävde nya gångar och kröp där fram och tillbaka i gångarna och hade det himlarns roligt en bra stund. Men sedan kände jag att fikasuget satte in... :-).



Stora tårtbaket satte igång och dagen till ära fick Mollie sitta på en stol en bit bort och övervaka allt. Jag ville ju inte ha henne mitt i baket, men hon satt på betryggande avstånd och kunde ändå se allt jag gjorde. Mollie satt stilla som ett ljus och såg nästan andäktigt på hur födelsedagstårtan växte fram. Då och då slickade hon sig om munnen och undrade nog varför jag inte gav henne något av allt det goda jag rörde ihop ;-). Slutresultatet ser ni på bilden ovan!

Ja, tårtan blev jättegod och vi åt tårta och drack kaffe så det stod ut genom öronen på oss, inte minst på Mollie, vars mage blev större och större allt eftersom timmarna gick ;-). Sedan fick hon sin födelsedagspresent och lekte med den en stund innan hon somnade, trött (och proppmätt) efter allt ståhej. Jag brukar skylla på vädret när jag känner mig trött, men igår tror jag faktiskt att det var allt fika som fick oss att somna tidigare än vanligt... ;-).

Många kramar till er
Beatrice

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hon är för söt den där lilla damen.
Vilken god tårta då.
Blev sugen på att göra en tårta måste jag säga.
Får se om man kan svänga ihop en på söndag.
Då kommer det gäster.
Ge Mollie en klapp från mig nu.
Kramen.

Möllebacken sa...

Vad underbart! så mysigt ni verkar ha haft det. Tårtan var ju verkligen ämnad en prinsessa.
Hoppas att ni blir av med snön snabbt. Idag har jag rensat rabatter och Scillorna har börjat blomma.
Ha en go helg!
Kram Pella

Helen sa...

Vilken underbar dag för söta Mollie!

Som du själv sa är hon väl värd detta.

Ha en fortsatt härlig påskhelg.

Kram!

Viola sa...

VIlken goding hon är..otto kommer att få sitt påskägg imorgon, hoppas ni haft en skön fredag, här har det jobbats i trädgård och i butik, ha en skön kväll, kram

Lilla Kullan ♥ sa...

Jaa, lilla vovven. Klart att hon skulle ha lite godis.:-) Kram Stina

Nyanser av vitt sa...

Hoppsan - Mollie och jag är visst lika när det gäller att sluka godis :O)
Hoppas du haft en fin påskafton vännen
Kram Agneta