söndag 4 april 2010

Påskafton och fjällresa



Hej allihopa!

Hoppas att ni hade en fin påskafton! Jag städade och pysslade här hemma mest hela dagen och tro det eller ej, men det var stundtals till och med roligt :-).

Sent på eftermiddagen fick sonen övningsköra de fyra milen till mina föräldrar, för min lillebror med familj är på besök. Och... i morgon åker vi alla till fjälls! Det ska bli jättehärligt, trots att jag inte åker skidor. Jag ser däremot fram emot långa avkopplande promenader och om det är riktigt soligt och varmt: att pimpla på en liten fjällsjö någonstans. Det finns också ett spa på orten, men... det är hiskeligt dyrt att gå in där så det blir nog inget spaande den här gången. Men någon gång ska jag unna mig det! :-)

Vädret ska tydligen vara bättre norröver, här är det dimma och riktigt grått och tråkigt. Det utlovades ju vackert väder till påsk, men det stämde inte riktigt med verkligheten ;-). Jag har i alla fall bestämt mig för att försöka se positivt på allt som händer, även fast det nu innan jag lärt mig det till fullo, blir med viss ironi: "Åh, vad bra att det regnar! Då kan jag ju vara inne hela dagen!" ;-)

Hoppas att ni får en skön vecka!

Många kramar
Beatrice

15 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas nu solen lyser på dig idag, här kom den riktiga vårvärmen igår. Såg årets första fjäril, och ett rådjur kom och började mumsa vårlökar när vi satt i uterummet och åt. Han var inte ett dugg rädd! Ha nu en härlig fjällsemester, kanske du drar upp lite lunch-firrar.
Glad påskdag vännen.
Kramar
AnnaMaria

Julie Pishny sa...

Happy Easter, Beatrice! I hope you have a lovely Easter spent with your family... It sounds like you have been Spring Cleaning, something I need to do! Hugs, Julie

Huset vid ån sa...

Hej min goa bloggvän! Hoppas att du fick sol idag iallafall, här har vi kunnat njuta av vackert vårväder. Vad skönt det lät med en resa till fjällen håller tummarna för fint väder! Ha det riktigt bra o var rädd om dig! Kramis Therese

Viola sa...

Nog har man fått njutit utav ett underbart väder, men imorgon ska rusket komma tillbaka..men man får vara glader över de fina dagar man har haft, kramen

Allis sa...

Visst är det så att vi väljer i mkt hur vi vill "tackla" allt omkring oss...
Önskar dig massor av sol och en riktigt härlig fjälltur!
Kram från en proppmätt och glad
Allis

Möllebacken sa...

Jag skickar dig massor av vår (tänkte på dig när jag gjorde mitt blogginlägg idag, och la in en massa vårtecken som du önskade)ha det skönt i fjällen och du är verkligen rätt på det.... positive thinkin!
Kram Pella

Änglarnas hus sa...

hallojsan!

det låter som om ni har toppenplaner på gång! Härligt med lite ledighet!

ha en fortsatt bra påskhelg!

Kramis Sanne!

idémakeriet sa...

Då får jag önska dig några trevliga dagar i fjällen.
Härligt bara koppla av och göra de saker som man vill göra.
Ha det så gott och sköt om dig.
Kram Gerda

Bea sa...

Så härligt med fjällsemester, hoppas det gav många stunder för njutning och en riktig energipåfyllning.
Att tänka positivt borde man försöka öva mera, men det är alltid så lätt att halka in på det som är inte så bra. Varför skall det vara så svårt, kan man undra!?
Ha det gott!
Kram / Bea

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hoppas att du får det fint och avkopplande i fjällen! Med mycket frisk luft och solsken...
Och sedan när du kommer hem igen, så är säkert våren på G på riktigt!
Kram
Marie

Helen sa...

Hoppas ni får en solig och trevlig fjällsemester. Vi hade riktigt bra påskväder, förutom måndagen som var riktigt grå, och det fortsätter i dag. :-(

Ha det gott!
Kram!

Sjabbig men chic sa...

Och hoppas att du har det störtskönt!

kram Lisa

lugnet sa...

Hoppas du har en sköön vecka i fjällen!! Tiden runt påsk brukar vara härlig där!! Vi åker en sväng till Hälsingland! Skönt!

Kramar//Ullis

milla-andante sa...

Vilken härlig inställning!! Det blir nog ingen konst att tänka positivt på den resan i alla fall, det lät LJUVLIGT!!
Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Hoppas din vecka i fjällen varit skön.
Jär har vi haft magsjuka som härjat.
Idag skinet solen så det blir skönt att få komma ut i friska luften.

Om du fortfarande är intresserad av nån skylt så har jag endast HOTEL JARDIN DE LÒDEON kvar av hela den andra sändningen.Men det är just nu så...hör av dig om du vill ha den .)

Kram Viveka