fredag 16 april 2010

Loppisfynd



Hej allihopa!

Tack för alla fina kommentarer jag fick angående förra inlägget, de värmer mitt hjärta! Ni är jämt så snälla och rara :-).

Idag är jag lite trött efter en megalång gårdag på H:s lager. Vi skulle inte vara där så länge, men då han oväntat fick kunder som ville kika igenom hela lagret, blev vi där till sent. På slutet var både jag och Mollie trötta och totalt uttråkade, inget gott fanns det att äta heller för det hade vi redan ätit upp ;-).

Jag måste visa mitt superfynd från loppisen häromdagen, det blev inga stolar som jag egentligen var på jakt efter, utan ljusstakarna på bilden ovan. Jag har varit på jakt efter ett sånt par en längre tid och såg ett par likadana på en loppis i Sundsvall före jul. Då kostade de 300 kr paret (vilket säkert inte är speciellt dyrt) och jag blev lite snål. Sedan ångrade jag mig såklart!!! Nästa gång jag kom dit var de såklart borta. När jag därför såg det här paret, dessutom för bara 50 kr styck (!) blev jag som galen och slet åt mig dem direkt. Nåja, jag slet inte så våldsamt som det låter ;-). Jag är så glad för mina ljusstakar! Idag ska jag försöka hitta några fina ljus att sätta i dem, det och lite annat får bli mitt fredagspyssel.

Ha en skön helg!

Många kramar till er
Beatrice

15 kommentarer:

lugnet sa...

Wow!! Vilka fynd och sååå vackra!! Förstår att du är nöjd!! Här regnar det idag så jag kurar framför skärmen!! Hoppas du får en toppenhelg!! Kram//Ulrica

Känslans väg sa...

Förstår din lycka..... Tänk, ibland så är det verkligen värt att lyssna till känslan och vänta lite - även om det känns konstigt just då. Nu fick du ju ett par till ett kanonpris.....
Skulle ju gärna äga ett par sådana jag också *ler*
Ha nu en riktigt underbar helg goa du!
Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina fynd, jag gillar dom bulliga fötterna på dom. Dom här kommer du och ha framme jämt, superfina.
Ha en fin helg
Stora kramen
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan, jag igen. Såg din kommentar efter att jag skrev. Jo här har det varit upp och ner, maken har blivit nersövd för att dom skulle kunna häva ett fruktansvärt krampanfall. Men nu har han medicin så vi hoppas det går bra. Men han ramlade och fick ett brott på en kota, så nu är det kirpopraktor som gäller. Men vi tar nya tag.
Kramis
AnnaMaria

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilket fynd Du har gjort! skratta och var glad, mina kostade 700 tillsammans.
Jag har inte glömt bort dig, pengarna kommer. Har bara inte varit i närheten av någon bank.
Trevlig helg:)

Synnøve. sa...

Helt klart vackra ljusstakar...
Så stolarna blev till ljusstakar istället ja. Inget fel idet. Du hittar dina stolar en annan gång.

Ha nu en fin fredag.
Kramen Synnöve.

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Så vackra ljusstakar...förstår att du blev eld och lågor :P

Ha en trevlig helg :)
Kram / Therese

Jema♥Kitsch sa...

Jättefina ljusstakar, verkligen vackra!

: )

Önskar dig en riktigt fin & skön helg!

KRAM, Jenny

<3

Sjabbig men chic sa...

Vet du vad, jo de där ljusstakarna är väldigt lika ett par ljusstakar jag har. Jag köpte också mina billigt. Jätte, jättefina!
Vad säger du? Ska vi lägga oss i soffan och meditera lite?

Kramis Lisa

Fågel Blå sa...

Åh så vackra ljusstaker!
Förstår om du blev glad över dom!
Underbart fin blogg du har!
Hit kommer jag tillbaka!
Kram Kathrine

Allis sa...

Oj, vilket fynd! De är helt underbara, ett par sådana skulle jag lätt kunna få plats med här hemma ;))
Må gott!
Kram Allis

Viola sa...

DU vännen, du har gjort årets fynd, ha en skön helg, kramen

idémakeriet sa...

Härligt, vilken fynd!
De är jätte fina, alltid lika mysigt med fina ljusstakar.
Vad härligt att du har sådana fina minnen av din morfar.
Man blir lite tår ögt av din berättelse av honom och hur du saknar honom.
Tur att alla minnen lever fortfarande.
Ha en skön helg vännen.
Kram Gerda

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka vackra ljusstakar...gratulerar till det fina fyndet. Tänk så bra det kan bli ibland =)

Önskar dig en riktgit trevlig helg!
Kram,
Regina

Helen sa...

Vilka härliga, bulliga former på ljusstakarna! Hemma hos pappa finns ett liknande par, som jag alltid har tyckt om.
Så fint du skrev om din morfar i förra inlägget. Tur att minnena finns kvar av de kära.

Ha en härlig söndag! Kram!