måndag 12 april 2010

Hemma igen!



Hej allihopa och tack för alla fina hälsningar jag fått medan jag har varit borta! :-)

På många sätt känns det såklart skönt att vara hemma igen, men nog hade jag kunnat stanna längre. Precis som visan säger så märker jag att det är otroligt stärkande i fjällen :-). Vi hade tyvärr inte tur med vädret, för det spöregnade i stort sett varje dag. Den här soliga bilden är från hemresedagen, är det inte typiskt? Nåja, det gjorde inte så mycket att det regnade. Vi tog oss ut på utflykter ändå och ungdomarna åkte snowboard och skidor och hade jätteroligt, trots att kläderna blev dyngsura på en gång.

Jag körde skoter för första gången också :-). Jag har ju ÅKT skoter tidigare, men aldrig kört själv för jag måste erkänna att jag kan vara en fegis emellanåt. Men då det i sista stund blev så att H inte kunde följa med till Borga på grund av jobbet och då pappa har värk i knäna och därför är ganska begränsad, blev det så att jag och mamma var tvungna att köra varsin skoter för att vi skulle kunna ta oss ut allihopa. Det var lite läskigt först, men min lillebror var jättesnäll och pedagogisk och tränade med oss innan vi gav oss iväg. Hihi, det var riktigt roligt! :-) Jag måste säga att mamma gjorde det bra som är närmare sjuttio och körde själv för första gången!

Vi hade ju tänkt pimpla, men det blev inte av på grund av regnet, trots att vi åkte ut till en sjö en dag. Frisk luft har jag i alla fall fått i massor och jag känner mig ovanligt pigg och utvilad :-).

Ha en fin måndag!

Många kramar
Beatrice

11 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Så gott att du fått koppla av lite. Som sagt, det hänger inte alltid på vädret utan på inställningen om det ska bli bra också....... :)
Tänk att du kört snöscoter också, det låter fräsigt tycker jag.
Vi har fått rena rama vårvädret här och det är helt underbart. Så jag tror vi befunnit oss i lite kontraster ett tag. Solen skiner och det är riktigt varmt och gott ute.
Ha en riktigt fin vecka nu!
Kram Mia

Bea sa...

Trist med regn när man naturligtvis har planerat in sol alla semesterdagar :) men det är vila och avkoppling som är det viktigaste.
Kul med nya utmaningar, köra skoter har jag aldrig gjort själv, men kanske man borde lära sig även det.
Nej, viktigare kanske att jag lärde mig behärska båten, utifall att jag behövde om olyckan skulle vara framme sommartid.
Ha en fin vecka! /Bea

Möllebacken sa...

Skönt att få komma bort, tråkigt med vädret. Men du kommer hem till lite vår förstår jag.
Vad kul det låter att få köra scooter, har bara provat på vattenscooter och det var kul. Kan tänka mig att det är lite samma känsla.
Precis efter att du lämnade en kommentar hos mig så uppdaterade jag min blogg om söndagen, och det gick jättebra! Är supernöjd.
Ha en solig och skön dag.
Kramar Pella

Randi sa...

Vilken härlig fjällsemester du haft trots vädret! Jag har aldrig heller haft möjlighet att testa att köra snöskoter - vilka tuffingar ni var!
Här skiner solen och jag jobbar för fullt i trädgården. Ligger efter med att så. Ibland blir det bara så - tiden räcker liksom inte till. Hoppas våren kommer snart till dig också!
Tusen tack för din gulliga kommentar hos mig!
Kram Randi

Mamma C sa...

Typiskt att solen ska titta fram när man ska åka hem. Men det låter som en toppen semester i allafall.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En härlig semester du haft, låter så roligt och köra skoter. Din mamma var en tuffing, så kul och susa fram över snön.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad synd att det regnade hela tiden men skönt att höra att DU njöt ändå.
Skoter är ju jätte kul att köra, tjoho.
Starkt att köra första gången som din mamma och Du gjorde.
Kramar Marie:)

Inspiration i vitt sa...

Vad kul att du provade att åka skoter, visst är det härligt att våga, jag har provat jag med när vi är i stugan i älvdalen och det var kanska kul.
Trist med vädret men det är skönt ändå att åka iväg ett tag. Ha en fortsatt go vecka och kram på dig/Ingela.

Julie Pishny sa...

Welcome back Beatrice, I am so glad that you feel rested and well. Hugs my friend - Julie

Allis sa...

Det låter som en härlig resa och vecka, trots oturen med vädret. Visst är det häftigt när man klarar av sånt som känns lite läskigt? Strongt gjort av både dig och din mamma tycker jag.
Ha en härlig vårvecka!
Kram Allis

Huset vid ån sa...

Vad tråkigt att ni hade det regningt på semestern, men det låter ändå härligt att få åka hemifrån o se lite annat. Och framför allt den sköna luften som är däruppe! Vad spännande att ha kört skoter själv också, och bilden du visar ser underbar ut! Önskar dig en fortsatt trevlig vecka! Vårkramar till dig! Therese