torsdag 25 mars 2010

Pysseldag



Tack för alla goa krya-på-dig-hälsningar! :-) De tog jag med mig igår när jag körde de fem milen till det STOORA sjukhuset. Jag blev undersökt nästan från topp till tå och min stackars mage blev helt sönderklämd kändes det som. Sonen var så gullig innan jag åkte, för han erbjöd sig att skolka från skolan för att kunna övningsköra med mig till sjukhuset, så att jag skulle slippa köra dit och hem alldeles ensam. Var inte det gulligt av honom? :-)

Men... då jag själv är lärare kände jag att jag inte gärna kan uppmuntra mitt eget barn att skolka, även fast det var för ett gott syfte ;-).

Nåja, efter sjukhusbesöket åkte jag in till ett shoppingcenter för att köpa en present till mig själv som tröst ;-). Först av allt dök jag på en krukväxt som jag bara inte kunde motstå. Då inga blommor hade slagit ut på den än, blev jag lite osäker på vad det var för blomma. Killen i kassan informerade mig om att det var en azalea. Gulp!!! Jag vet att de kräver ENORMA mängder vatten och att man aldrig får glömma dem. Min moster A har en fantastisk azalea... men så tar hon med sig den överallt också, när hon åker till torpet o.s.v. En azalea är nog inte en blomma som passar hemma hos oss, då våra blommor måste klara av torka och svält emellanåt ;-). Men, jag tänkte att det får bära eller brista, jag blev så förälskad i den vackra blomman så den fick följa med hem. Ett stort knippe körsbärskvistar fick följa med i samma påse! :-)

Sedan gick jag förbi Body Shop och där hade de rea på små burkar med ljuvligt doftande kroppsprodukter. Vilken lyckodag! Några små kokosdoftande burkar fick följa med hem :-). På Pressbyrån inhandlade jag därefter nyaste Lantliv som jag ska mysa med idag.

Efter det gick jag till Panduro för att köpa frigolitägg... men... det blev inga ägg, utan jag hittade det mest underbara scrapbooking-ark som jag bara inte kunde släppa ifrån mig. Det var turkosfärgat med påfåglar och vackert som en tavla bara som det var. Så köpte jag en påse med blommor också, eftersom jag håller på att göra tags. På bilden ser ni några av de tags jag gjorde förra veckan och nu ska det bli fler! :-)

Sist av allt köpte jag några marsipanägg till sonen för att han var så snäll och gullig... :-).

Hoppas att ni får en fin dag, trots snöyran!

Många kramar till er rara
Beatrice

19 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skrev du snöyra? Snöar det hos dig, hujedamig. Nog är det grått här men ingen snö, jag hade tänkt plantera penséer ute idag som jag köpte igår. Får bära in dom om det blir kalla nätter. Det var gulligt av sonen, och skönt att du är ordentligt undersökt. Du hann med och handla mycket roligt också, jättefina tags.
Ha en bra dag
Stora kramen
AnnaMaria

Bea sa...

Vilken fin dag du fick ,trots sjukhus besök. Gulligt av din son att köra dig. Tur att han fick lite uppskattning, det behöver ungdomar mycket av.
Visst är man väl värd att skämma bort sig själv då och då, med dofter, blommor och lite pyssel material.
Hoppas du får en fin dag!
Kram/Bea

Marie//Tekla Maräng sa...

Snöyra?! Nu nej.
Vilken gullig son du har som erbjöd sig att följa med så så klart att han ska ha ett marsipan ägg.
Ja sjukhusbesök är aldrig roliga men jag hoppas att det gick bra.
Du verkade ha flyt med shoppingen av både blommor, cocosdoftande små burkar och på Panduro. Själv sitter jag och gruvar mig för att åka iväg till ett shopping center men jag måste för jag har skjutit upp det i 3 dagar nu.
Kramar:)

Rummet för välbefinnande sa...

Men, är du hängig????
Jag har ju varit lite off sista tiden eftersom jag fixat i lokalen...... Hoppas verkligen att du blir bra snart.
Så omtänksamt av sonen. Det är gott att de finns där för oss också när vi behöver lite extra omtanke.
Så du kom inte iväg du heller alltså?! Jag kände mig så förväntansfull över att få träffa dig, men då vet jag att det inte hade gått ändå, och det är ju lite plåster på såren..........

Tack snälla du för de fina paketen och den underbara tagen. Den är så fin och jag gillar helskarpt att du blandat in de kinesiska bladen. Snyggt!!!!! Sakerna är så fina och jag är helt såld på kalligrafipenseln. Kände direkt jag såg den att den var min :) :)

Nej, nu ska jag ta och fortsätta med att göra klart i resten av lokalen här, men en stor krya på dig kram får du via cyberspace också hoppas jag du blir bättre jättesnart!
Kram Mia

Viola sa...

Hoppas du nu blir på bättringsvägen och lite inköp piggar ju alltid upp..här öppnade Panduro idag och då var man ju där så klart..så nu har det pysslats vill jag lova, ha det så gott, kramen

Möllebacken sa...

Hoppas att du känner dig bättre, och att det inte var för allvarligt. Du var väl förunnad allt detta efter din pärs. Hoppas att du fick lite mys-stund.
Jag blev så glad i dubbel bemärkelse när jag läste din kommentar. Har lagt upp din länk. inlägget ska du ju göra när du känner för det. Jag har lite info hos mig om du behöver.
Sköt om dig!
Kram Pella

Mamma C sa...

Vad mycket du hann med efter läkarbesöket. Hoppas du kommer att lyckas med din azalea. Panduro öppnade idag här hos oss. Så jag ska göra mitt besök där snart.
Kram Mamma C

Country Antiques sa...

Hej söta gulliga du och tack för den värmande kommentaren.♥

Jag hoppas att du inte är allt för dålig och att din lilla inköpsrunda har fått dig att må lite bättre. Jag kan säga att den fick mig att piggna till.
Här är det bara budget, budget och åter budget just nu och då kan ord om vackra blommor och föremål verkligen göra susen för själen.=)

Tack♥

Många kramar, Matilda.

Lilla Kullan ♥ sa...

Kram till dig min goa gumma. Ta hand om dig. Härligt fin bild.:-) Stina

Galleri Hönshuset sa...

hej, hoppas du mår bättre. Läste vad du varit med om, jösses säger jag...

Visst är det skönt att barnen är som dem är, så underbart kärleksfulla =)

Hoppas allting känns bättre idag och ha en toppen helg. Kram Pirre

Synnøve. sa...

Hoppas de finner ut vad som var galet med din mage. Det är inget vidare att ha ont utan att veta varför.

Så fortsätt krya på dig nu.
Scrappboking har jag aldrig provat. Det ser så fint ut, men jag tror sjutton inte jag fixat det iallafall.
Får njuta av dina bilder istället.

Hur är det med Mollie förresten, helt frisk nu?

Kramen Synnöve.

Helen sa...

Lycka till med din nya Azalea! Som sagt, mycket vatten...

Härligt att få en heldag med roligheter, ja, förutom läkarbesöket då, men sånt måste man ju också genomlida ibland.

Hoppas att du får en härlig helg!

Kram!

Huset vid ån sa...

God morron vännen! Tack själv för dina alltid så rara hälsningar. Vad bra att du kom iväg till sjukhuset och att dom undersökte dig ordentligt, och gulligt av din pojke att hjälpa dig. Vad mycket mysigt o roligt du hann köpa också, hoppas att du får en skön stund med Lantliv. Lördagskramar till dig! Therese

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men herregud vilken jäkla vecka! Du måste ju både ha fått hjärnskakning av fallet och sträckt nacken. Sedan så fastnar du och får slita mera...stackare... Men vad fasiken har du i magen??
Ja då jag ramlade ned i issprickan förra året och höll på att bryta benet, så hade jag också med vovvarna. Oj vad dom tyckte det var roligt då jag låg och kravlade där på snön... hihi ja det är ju roligt att vi kan roa någon, fast det är våran kropp som får betala ett högt pris =D

Hoppas du kan ha en härlig helg, trots allt elände!

KRAM Anita

-Mia- sa...

Godt å få shoppa litt!! ;-) Håper alt er bra med deg, og at du får en finfin påske!! Her er det vår, håper den kommer til deg og snart!! Klem

Sjabbig men chic sa...

Men din stackare. Vad tråkigt att ha så där ont i magen. Hoppas att det går över nu.
Här är det snöblandat regn idag. men det gör inget för inatt ställer vi om till sommartid och det är en underbar tid vi har framför oss.
Ha det nu så bra du kan!

Kram Lisa

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Ja nu har jag precis kommit in efter ännu fler hopp....får se om jag kommer upp imorgon men det är sååååå roligt. Tror visst att jag är 20 år igen när jag åker i Parken med sonen ha ha ha...
Ha det toppen och hoppas du mår bra igen. Gulligt av din son...vad gör de inte för sina mammor
Kramis

Huset vid ån sa...

Kikar in o Tackar för titten! Hoppas att du haft en trevlig helg! Önskar dig en bra start på Påskveckan! Många Kramar till dig från mig./ Therese

Country Antiques sa...

Hej Beatrice! =)
Vad kul att du vill vara med och tävla, jag har lagt till dig i listan.♥

Angående affären så är du inte helt ute och cyklar.;)
Jag har en lokal som jag testade att ha loppis i förra sommaren. I år har jag tänkt att jag ska fixa till det lite mer därinne, jag ska bygga en ordentlig kassadisk etc.=)

Förhoppningsvis kommer det bli lite mer liv och rörelse på andra ställen i Brunsberg också. Kanske ett sommarcafé nere vid dammen, hantverk i lokalen bredvid min och så örtodling och försäljning av örter i de stora växthusen. Åhhh, vad jag längtar nu när jag sitter och skriver om det!!

Många kramar, Matilda♥