onsdag 3 mars 2010

Nu längtar jag...



... efter det här! Varma kvällar, vackra solnedgångar, havet som går till ro, fiskebåtar som kommer tillbaka efter en lång dag till havs, underbara middagar bestående av nyfångad fisk och skaldjur, bara fötter i sanden...

Jag känner mig konstig. Igår hjälpte jag H lite grann, för de hade fått hem en stor leverans som behövde packas upp relativt snabbt. Det blev en hel del tunga lyft och bärande... när vi kom hem på eftermiddagen fick jag en otrolig huvudvärk som inga tabletter rådde på och jag var tvungen att gå och lägga mig och släcka ner för att överhuvudtaget stå ut. Efter ett tag började jag må illa och jag tänkte att jag kanske hade ätit något konstigt under dagen, men jag kräktes inte. Till slut somnade jag i alla fall och sov hela natten.

Idag känns det jättekonstigt, ungefär som att jag har blivit överkörd av en pansarvagn. Huvudvärken finns kvar, men bara lite lurandes bakom ögonen. Det känns tungt att andas och jag känner mig kraftlös till max. Kan det vara en influensa eller liknande som slog ner som en blixt igår, månntro?

Många kramar
Beatrice

13 kommentarer:

Helen sa...

...bara fötter i sanden, åh, vilken känsla det skulle vara just nu, när det enda man ser är snö och åter snö.

Men din stackare. Kanske du lyfte konstigt och någon kota hoppade ur led?? Hoppas du blir bättre under dagen.

Kram!

LillaFlisan sa...

Js visst längtar man!!!

Tycker att din "sjuka" låter precis som när jag får migrän. Jag har alltid migrän i tre dagar och på den sista dagen känner jag mig precis så som du beskriver det.....

Hoppas att det bara är något övergående!

Krya på dig

Kram

Flisan

NataljaOblonskaja sa...

Tycker också att din värk låter som migrän. Hoppas du snart känner dig bättre, det är ju inge vidare att vara krasslig.
Krya på dig.
Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det låter som migrän, typiskt för migrän är att det gör ont i halva skallen ofta i tinningen. Och sällan hjälper vanliga piller, då ska det vara typ Treo. Jag fick min migrän när jag var 28 år, men du kanske åker på en influensa...Hoppas i alla fall du är bättre idag.
Tavlan är gjord i formgjuten sten, ska klara av och vara ute hela vintern. Den med pojken i förra inlägget är från samma företag. Jag köpte mina för många år sen, gjorde affären i bakluckan på hennes bil! Nu har hon en av Karlstad finaste butiker.
Krya på dig gumman
Goa kramen
AnnaMaria

Viola sa...

För mig låter det som du drabbats utav en kraftig migränattack, har det själv emellanåt och känns bekant de symtom som du beskriver, man kan vara väldigt låg flera dagar efteråt..hoppas du mår bättre idag, kramen

Nyanser av vitt sa...

Åh nej hoppas det inte är någon influensa som kommit med leveransen från Kina...
Vackra bilder
Kram Agneta

Huset vid ån sa...

Vad tråkigt att du inte känner dig bra, det låter visserligen lite som migrän men du verkar ju ha en "värk" i kroppen också eftersom du känner dig överkörd av tåget! Kanske det är inluensa på gång?Hoppas att du snart mår bättre min vän! Skickar massor av Krya på dig Kramar/ Therese PS. Dina bilder gör att man drömmer sig bort....

Möllebacken sa...

Hoppas att du känner dig bättre. Tycker också att det låter som migrän. Eller så kanske du har överansträngt dig.
Jag har något till dig på min blogg som kanske gör dig lite piggare.
Kram Pella

Inspiration i vitt sa...

Vilken vacker bild hos dig. Hoppas du har piggat på dig, vad konstiga saker det händer med kroppen??
Kram på dig/Ingela.

Huset vid ån sa...

Tack för dina fina ord inne hos mig, hoppas att du fick en fin dag igår. Önskar dig en Trevlig Helg! Många Kramar Therese

Jenny sa...

Här har du en till som längtar :) :)Fy sjutton! Låter inte kul alls. Krya på dig massor! Stor KRAM

Home No.1 sa...

Hej! Ja vem drömmer inte om sol och värme. Krya på dig och ha en trevlig helg. Kram Annica

Bea sa...

Ett migränanfall - kanske!? På din beskrivning verkar det så, min make brukar lida av det allt emellanåt och verkar väldigt identiskt.

Hoppas det gett med sig och du är i ny form för att göra din dag så angenäm du önskar!

Oj, vad jag längtar till sol, värme, ljumma vindar och en varm strandklippa - precis som du!

Tack för dina alltid så rara kommentarer hos mig!

Tyvärr har jag haft lite ont om bloggtid, eftersom jag håller på att iordningställa mitt krypin och dels lägger sista handen vid lite målning av hyllor osv

Önskar dig ett riktigt skönt veckoslut! /Bea