måndag 1 mars 2010

Med H kom våren...



Hejsan allihopa!

Hoppas att ni har det bra i snörusket! Jag har inte hunnit med att kika in till er de senaste dagarna, för här har det varit fullt upp hela helgen. Först och främst har vi skottat och skottat men även drabbats av takdropp.... INOMHUS! Mollie har varit lite sämre igen, så det har blivit mer passning och nattvak. Dessutom har hon vissa dagar behövt gå ut och kissa en gång i halvtimmen! En morgon kände jag mig minst tjugo år äldre och började fundera på hur det skulle vara att ha småbarn nu som inte sover på nätterna. Jag vill ge en STOR KRAM till alla er i min ålder som har små barn!!! Ni gör ett fantastiskt jobb... :-).

Igår kväll begav vi oss äntligen till järnvägsstationen för att hämta H. Mollie var så spänd, det var ju inte längesen vi stod där och väntade på honom så nu visste hon vad som var på gång. När han till sist klev av tåget började hon att studsa som en liten boll och både H och kompanjonen fick minst hundra pussar var (av Mollie alltså ;-). Det känns så skönt att han är hemma igen! När vi sedan körde hem och H började berätta om allt de gjort och om all god mat de hade ätit, var det så att tandvattnet började rinna på mig ;-). Dessutom berättade han att det är +10 grader i Peking nu och att vinden är ljum och behaglig. Va! Nu känns det ännu mer orättvist att inte jag fick följa med ;-).

Och med H kom våren... både med det han berättade, men också för att han bland annat köpt med sig vackra kalligrafipenslar i härligt vårliga färger (i senaste numret av Lantliv visar de liknande penslar och även i förra numret av Drömhem och Trädgård). Vad glad man blir av lite färg! :-) Nu inser jag hur mycket jag behöver det, jag tror att jag måste köpa en "glad-tröja" och en stor färgglad bukett vårblommor.

Jag har lagt in några av penslarna i bloggshopen och jag kommer att fylla på med nya saker allt eftersom jag hinner, bland annat en hel del blå-vitt porslin...

Ha en fin kväll!

Kramar
Beatrice

7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt och komma hem för maken när han möts av sån glädje. Så gulligt och mötas av en liten Mollie, och så av dig också såklart. Hoppas nu det var en liten snabbt övergående svacka hon var i när hon mådde sämre. Dina penslar ser väldigt fina ut, ska se vad du har lagt ut nu.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det låter jätteskönt med +10 grader! Längtar till det blir det, här också...
Hoppas lilla Mollie snart blir bättre igen... och det kanske hon blir nu när maken har kommit hem :)
Kram
MArie

Vita drömmar och choklad sa...

Låter inge roligt med takdropp inomhus.. Speciellt när man är själv.
Hoppas lilla Mollie mår bättre.
Kram Milla

Nyanser av vitt sa...

Hej
Vad gullig du är. Ja det var en upplevelse men ska aldrig ske mer :O)Tjejvasan som "bara" är 3 mil kan jag tänka mig men aldrig mer dessa 9 mil.
Sköt om dig
Kram Agneta

Lilla Kullan sa...

En stor kram till goa gumman. Så mysiga penslar.:-) Stina

Sjabbig men chic sa...

Ja, vilka vackra penslar. Nu hoppas jag verkligen att Mollie blir bättre. Stackars liten.

Kram Lisa

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, ibland så känner man sig så tom på energi på nåt vis. Ibland är det bara precis så det ska vara just då. Tid för återhämtning helt enkelt. Men, du ska se att i takt med att vårsolen värmer oss, så kommer energin krypa tillbaka.......
Är precis på väg till lokalen för att skapa inför mässan, men kände bara att jag ville kika in hos dig först.
Så ser jag dina underbara kalligrafipenslar......
Och, att du har en shop. Ja, jag inser att det är så mycket som jag inte hinner med att upptäcka, men det kommer väl i sinom tid det också. Som din shop tex. Det kommer när det är dax helt enkelt för man kan inte vara med överallt.
Ska ta och kika in där för ett par sådana penslar lockar mig väldigt mycket. Tänk att lära sig att skriva med dem då....... Även om man kanske mest skulle ha dem som inspirationskälla kanske.
Oj, nu har jag nog fyllt hela kommentarsfältet här tror jag.
Sköt om dig nu och jag skickar över en dos energi via cyber-space till dig :) :)
Ha en riktigt fin dag och ta vara på dig!
Kram Mia