söndag 14 mars 2010

Äntligen hemma...



Hej allihopa!

Hoppas att ni har haft en bra vecka i vårsolen! Vi har haft en otroligt intensiv, men mysig vecka hos syster yster :-). Det var så roligt att få träffa min lilla systerdotter E igen och jag har skrattat så mycket de här dagarna, då hon säger så mycket roligt hela tiden. Morfar hölls minsann i herrans tukt och förmaning. En kväll råkade han rapa lite efter maten, och då spände lilla E ögonen i honom och sa:
- Ursäkta mig, men du "lapade" och bad inte ens om ursäkt, faktit!

Så fortsatte det... :-). Men, vad "bortskämd" man blir när man har stora barn! Man är inte van vid att barnen vaknar på nätterna eller att de behöver passning på olika sätt. Det är inte klokt vad snabbt man glömmer hur det är att ha små barn! Jag kände mig helt slut efter bara några dagar :-).

Och så var det ju det där med det eventuella husköpet... det blev visningar av flera hus, då mina föräldrar länge har velat flytta söderut för att komma närmare mina syskon med familjer. Jag har ju haft turen att ha dem häruppe hela mitt liv, så jag antar att det är syskonens tur nu ;-). Men efter att mamsen och papsen funderat lite, tyckte de att det verkade vara oroväckande mycket radon på den här orten. Därför ska de börja titta på hus på andra orter i stället.

Det är så härligt när det droppar från taket... varenda gång jag går utanför dörren får jag en liten droppe i huvudet... det känns härligt på något sätt! Nu känns det som att det går åt rätt håll i alla fall :-). Och... det är härligt att vara hemma igen. Borta bra, men hemma allra bäst!

Ha en fin söndag!

Många kramar
Beatrice

23 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hur roligt man än har är det gott och komma hem. Roligt och träffa syskonbarnen, det var en som var snabb med kommentaren, gulligt. Dagen började disigt här men nu är det sol.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Lilla Kullan ♥ sa...

Kram du gumman. Ja, nu droppar det minsann. Hoppas att det fortsätter mot en fin vår.:-) Kram Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej jag igen. Tavlorna som du skriver är ljuslampetter. Har fått dom när jag fyllt år, vet att dom är köpta på Indiska. Jag glömde och sätta i ljus när jag fotade.
Ha en fin kväll
Goa kramen
AnnaMaria

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, det är roligt att träffas och man får sig allt en tankeställare om hur fort åren går. Barnen blir stora så fort, så fort.
Du får behålla mamma och pappa hemmavid lite till då?! Det är ju inte så dumt.
Idag har det varit underbart väder här. Solen den skiner och snön smälter..... Det är härligt.
Ha det fint!
Kram Mia

Country Antiques sa...

Hej! Jag tycker absolut att du ska hänga på och börja skiva om Wabi Sabi, för det första så vore det väldigt roligt att bli fler och för det andra är det ju ett perfekt ämne för Dig som håller på med gamla vackra saker.=)

Jättekul att du gillade mina hönor! De är verkligen helt underbara och man förundras varje dag över hur otroligt mycket de faktiskt förstår.
Där kan man tala om hönshjärnor i positiv bemärkelse.

Hoppas du får en fin vecka med många droppar från taket!

Kramar, Matilda♥

Bea sa...

Välkommen hem igen! Visst är det skönt och kul framför allt, med några dagar tillsammans med syskon, föräldrar och barn, men ack så tröttande det kan bli.
Ja, så får man dessutom bli lite fostrad samtidigt, med små oskuldsfulla påpekanden ur barnamun :) Dom är ju för underbara!
Önskar dig en fin arbetsvecka!
Kram /Bea

Mamma C sa...

Borta bra men hemma bäst stämmer nog :-)
Visst är det härligt med takdropp och en sol som lyser.
Kram Mamma C

Viola sa...

Du kan väl höra av dig i veckan, blir det tåg eller bil...kram

Nyanser av vitt sa...

Håller med dig. Borta bra...
Tack snälla för fina ord hos mig
Kram

Synnøve. sa...

Hej vännen.
Tack först för din fina kommentar.
Värmer som alltid när det kommer från dig :D

Härligt med ett besök så där.
Men att det verkar vara så mycket radon i husen är ju oroväckande. Tycker det är bra de bestämde sig för att leta efter hus på andra orter.

Nu blir det middag snart. Ska bli gott. sen blir det att ta det lite med ro en stund.

Ha en fabelaktigt måndagskväll min vän.
Synnöve.

Huset vid ån sa...

Välkommen hem! Vad mysigt o roligt ni verkar ha haft det! Och visst är det skönt att våren är på väg med takdroppet! Ha en bra start på den nya veckan! Vårkramar till dig goa bloggvän! Therese

Möllebacken sa...

Hej Beatrice.
Du verkar ha haft en intensiv vecka, och med små barn blir det ju desto intensivare. Vi får hoppas att våren kommer snart. såg på nyheterna att till torsdag ska det bli plusgrader även på natten nedåt söder.
Takdropp ärr fullt acceptabelt att få på huvudet. Ha det bra.
Kram Pella

-Mia- sa...

Nydelig at det drypper, nå er taket hos oss nesten tørt, sola har gjort en god jobb! ;-) Venter bare på at innkjørselen også skal bli tørr nå! :-) Ha en fin dag! Klem

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul med "visdomsord" från de små barnen! Man får höra både det ena och det andra...
Men sen är det ju alltid skönt att komme hem igen...
Kram
marie

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj ja vad man glömmer fort hur det är att ha småbarn. fniss orken är inte på topp.
Härligt med takdropp i huvudet det känns rätt nu.
Så fint täcke/överkast du ha på bilden.
Kramar Marie:)

Julie Pishny sa...

Hi Beatrice, I hope you are feeling well and little Mollie is doing better. I understand what you mean that travel is nice but home is best. Especially your own snuggly bed for sleeping. Spring is just around the corner...xo Julie

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Hur står det till?

Härligt och träffa familjen. Nu blev saknade ännu större fetr mina syskon och päron, men jag får äntligen träffa dem på lördag =)

spännande med husköp fin dina föräldrar...

ha en toppendag. Kram Pirre

Galleri Hönshuset sa...

...hmmm ursäkta stavfelen, det går lite för fort ibland...det ska vara EFTER och FÖR =)...

Sjabbig men chic sa...

Ja, det är härligt med små barn men jag blir helt slut efter ett tag;)
Älskar det där överkastet har varit in förut i butiken och tjuvkikat. Härligt!

Kram Lisa

lugnet sa...

Ha ha, visst är det härligt med raka och frispråkiga barn!! Ibland kan det ju bli lite tokigt..men men! Tittar in för att önska dig en toppen helg!!
Kram//Ulrica

idémakeriet sa...

Härligt att läsa att ni har haft det mysigt.
Ja de där små är otroligt duktiga när det gäller fasoner och sånt.
Här hemma blir det ofta också påpekingar när man släpper något.
Ja mysiga är de men jag kan tänka mig att ni var lite slut.
Nu får ni vila er hemma igen, skönt va?
Trevlig helg vännen.
Kram Gerda

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig. Tack för kommentaren inne hos mig. Här har vi snöstorm så våren känns väldigt långt bort just nu. Hoppas att du har bättre väder. Önskar dig en sköön söndag! Kram Therese

Viola sa...

SÅ ledsamt att du blev dålig..saknade dig, hade så gärna velat träffa dig men vi får hoppas att det kommer flera tillfällen, ha en bra vecka, KRAM