tisdag 23 februari 2010

Tusen tack :-)



Hejsan! Jag vill börja med att tacka för alla fina hälsningar och lyckönskningar som jag fått de senaste dagarna, de har gjort mig så glad och riktigt varm i hjärtat! Jag vill även säga STORT TACK till er som handlat hos mig och An Mei! Paketen kommer snart till ett utlämningställe nära er ;-).

Nu är vi solokvist igen, jag och lilla Mollie Mys (fast sonen kommer ju hem efter skolan förstås). H med kompanjon åkte till Peking i söndags för att besöka en stor mässa och de blir borta i drygt en vecka. Jag är lite avis på H som säkert redan sitter och smaskar i sig den underbart goda mat som finns där borta. Nåja, all mat i Kina är inte god (enligt mig förstås) och jag ska visa er några mindre smakliga bilder någon dag. Fast... jag vet inte om jag vill er så ont! ;-)

Idag visar termometern -23 grader... brrrr.... ändå har vi haft en otrolig "tur" här, för snöovädret kom först i söndags och var över på bara några timmar! Sedan blev allt lugnt och stilla igen, men smällkallt. Hoppas att det inte är några nya oväder på gång!

Varma kramar i kylan!
Beatrice

11 kommentarer:

Jenny sa...

Å vad härligt det lät med en resa. Det skulle verkligen sitta fint just nu med tanke på kyla och snö. Kram!

NataljaOblonskaja sa...

Jag förstår att du är avundsjuk på din man, det är jag med.
Nu vill man ju faktiskt åka iväg ett tag och se nåt annat än bara vitt, vitt, vitt.
Ha det bra.
//Camilla

Bea sa...

Så vacker bild du har idag, blir lite nyfiken på varifrån motivet är?
Ja, fy så kallt, vi har/hade -26,5 grader på morgonkvisten!
Nu lyser dock solen, men lockar inte till längre sessioner på utsidan.

Tittade in till din nätförsäljnings-sida och beundrar allt det vackra! Önskar dig lycka till med försäljningen!

Ha en bra dag!
Kram / Bea

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej. Nu funkar det. Gissa en som spänt väntar på paket. Nu ska det bara bli lite varmare och så ska jag städa uterummet, sen ska jag göra fint där bla med sakerna från dig. Har målat ett jättefint bord som dom ska ligga på. Här har vi bara minus 8 nu, ska snart ta bussen till jobbet. Inte utan att man blir lite avundsjuk på din man, låter så spännande med hans resor.
Ha en fin dag
Goa kramen
AnnaMaria

Synnøve. sa...

En ny tur till Kina igen ja.
Så skønt det låter att ge sig iväg så där.
Ska ta mig en titt in till din butik.

Här snöar det idag igen. Men det är så härligt. Kallt är det inte. Bara 11-13 minus.
Så jag ska inte klaga.

Ha nu en flotters dag min vän.
Kram Synnöve.

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Här är det rena värmeböljan idag. "Bara" minus 10 mot minus 22 igår.
Skickar ditt paket idag. Nu ska jag in och kolla i din shop
Kram Agneta

Elin sa...

Åh tänk att få åka bort från denna snö yra och kyla... det skulle vara underbart...

ha en underbar dag...
många kramar
Elin

Huset vid ån sa...

Vilken vacker bild du visar idag! Vad skönt det låter med en resa så där, visserligen kanske din man är på en jobbresa men ett riktigt miljöombyte, och så den goda maten! Jag älskar kinamat! Hoppas att ni får en fortsatt bra vecka! Kram Therese

Viola sa...

DU har fått ärvt kylan vi hade igår, idag har vi haft drägliga -8, glädjande att du fått sådan respons..hoppas dagen din varit bra, kram

-Mia- sa...

Så spennende den nye shopen din var!! Mye fint, likte spesielt godt de fine quiltene! Håper du har en fin dag! Kram-Mia

Huset vid ån sa...

Tack för titten vännen! Hoppas allt är bra med dig! Önskar dig en Trevlig Onsdag! Kram Therese