lördag 13 februari 2010

Med önskan om en fin Alla Hjärtans Dag


Foto: http://hsh-humane.ning.com/

Hejsan allihopa!

Hoppas att ni har en fin lördag! :-) Här skiner solen och det har äntligen blivit lite mildare, men fortfarande är det ungefär -10 grader hos oss.

Jag har inte haft tid att kika runt hos er så mycket de senaste dagarna, för Mollie och jag har varit ensamma sedan i onsdags och eftersom hon dricker så mycket (p.g.a medicinen) måste jag gå ut med henne en gång i timmen! Jag hinner inte så mycket annat, känns det som :-). I torsdag blev jag lite orolig för henne, för hon blev mycket sämre igen och det blev två nya vaknätter. Eftersom H är i Tyskland kunde jag inte rådfråga honom och när jag ringde till veterinären igår svarade han inte. Hmm. Idag är hon i alla fall bättre igen, tack och lov, här svänger det verkligen från dag till dag!

Jag vill önska er alla en fin Alla Hjärtans Dag i morgon och ge er varsin blomma som tack för alla fina kommentarer ni lämnar här. De gör mig glad ända in i hjärteroten, ska ni veta! :-)

Många kramar
Bitte

14 kommentarer:

Viola sa...

Hoppas innerligt att det går åt rätt håll, du har det kämpigt nu kan jag tro ..man blir som en hönsmamma även över de små fyrfotade liven, ha en fin helg Molly och du, KRAM

Viola sa...

Fötdök och kom...det skulle var så himla roligt att ses....

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vackra rosor, det är blomman som passar bra på Valentindagen. Och nu får inte Molly bli dålig något mer, hoppas du får tag i veterinären så du kan rådfråga honom.
Önskar dig en bra fortsatt helg
Goa kramen
AnnaMaria
Ps, roligt att du är med i utlottningen

Bea sa...

Hej min goda bloggvän!
Vackra rosor i kärlekens färg.

Så tråkigt med Mollie, hoppas innerligt att hon blir bättre, eftersom jag också är hundägare vet jag hur tråkigt det är när djuren blir sjuka och inte mår bra.
Min lilla vovve har en kronisk urinsjukdom som kan utveckla urinsten om hon inte får enbart proteinreducerad kost. Dvs mat (torrfoder) till henne fås endast från veterinären och dyr!!
Önskar dig en riktigt fin Alla Hjärtans Dag! Kram /Bea

-Mia- sa...

Ønsker deg og en fin Valentine! Håpe hunden din blir bedre snart! Kram

Galleri Hönshuset sa...

oooh stackarn, hoppas hon blir bra snart. Jag sänder er en massa krya på er kramar härifrån Dalarna =)

Kraaaam Pirre

LillaFlisan sa...

Pluttan!

Hoppas att allt ordnar sig fort!!!!!

Önskar dig en härlig alla hjärtansdag i dag!

Stor kram

Flisan

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Tack för dina alltid så vänliga ord inne hos mig.....Usch, nu blev jag orolig för lilla Mollie när du skrev att hon blivit sämre igen, men tur att hon är piggare idag. Det blir ju lite lättare nu när det blir vardag och man behöver få tag på en vetrinär! Håller tummarna att allt ska bli bra med lilla Mollie! Ha en fortsatt trevlig Alla Hjärtans dag! Många kramar Therese

Synnøve. sa...

Hej på dig vännen.

Här är det återigen en kall kväll. Det är skönt att sitta inne och mysa.
Ja, mysa och mysa. Så gott det går med förkylning, hosta och feber....
Hoppas nu att Mollie blir en frisk liten hundfröken snart.

Jag ska hoppa i säng tror jag. Fryser en del och under dyna är det varmt och gott.
Kramen synnöve.

Jenny sa...

Fy sjutton, det var inte kul att höra att hon mår sämre :( Hoppas verkligen det vänder igen. Skickar styrkekram!!

NataljaOblonskaja sa...

Vad jobbigt att din hund är lite dålig, får verkligen hoppas att hon blir bättre.
Ha en skön vecka.
//Camilla

Marie//Tekla Maräng sa...

Tack jag tar en ros med mig när jag går.
Som ni kämpar Mollie gumman och du, måtte hon bli frisk och kry.
Roligt att du gillar att följa mina bokresor. Tyckte att det var dags att ge mig ut på Afrikasafarit efter att ha *tänkt* i flera år. boken du far efter är nog Allt går sönder som jag tänker läsa. Jätte kul att du kommer med tips och ideér till läsning återkom gärna angående vilken bok som helst.
Kramar i massor till dig och Mollie.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej. Hjärtkudden på översta bilden har jag köpt på Tradera. Den fick jag kämpa för och få, många som var med på den auktionen. Skulle inte bli förvånad om det är en bloggerska som sytt den, jag hade inte börjat blogga då.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Julie sa...

Hello Beatrice, my friend - from across the ocean...

I am so concerned about Little Mollie...I wish I was there to comfort you both until she is well again. So confusing this illness she has...dogs are very resilient creatures and can bounce back from the worst illness so I am sure that with rest and your tender loving care, she will recover once the medications have done their magic. You are both in my heart.

So cold there, I have heard about the cold,long winters of Sweden, but brrrrrr that's really cold. Stay warm - I will be sending healing thoughts your way... YFAO - Julie