onsdag 13 januari 2010

Langkawi och sjukstuga



Hej allihopa!

Hoppas att solen skiner på er idag, om inte skickar jag några solstrålar från Langkawi till er :-). Där visade sig verkligen vädret från sin bästa sida, dag efter dag... vi hade en otrolig tur med vädret under den här resan! Det var nästan så att vi till sist började klaga på att det var FÖR varmt och soligt. Nu när man sitter här och huttrar i kylan undrar jag hur vi i fridens namn kunde göra det, nu önskar jag att det var +30 grader ute och högsommar! Jag är less på vinter och kyla nu, och det av flera anledningar...

... vår lilla bäbis Mollie har blivit jättesjuk... :-(... hon har fått lunginflammation, har hög feber och är så gott som utslagen. I måndags var hon pigg och glad som vanligt och vi var ute i flera omgångar i det fina vädret. Sent på eftermiddagen blev hon tvärsjuk och blev bara sämre och sämre under kvällen och natten. Vi förstod först inte vad det var, men som tur var åkte vi till veterinären med henne igår och han blev lite bekymrad för henne. Han skrev i alla fall ut penicillin som förhoppningsvis ska börja verka snart.



Veterinären tyckte att det var lite märkligt att hon fått just lunginflammation, för det är tydligen inte så vanligt. Men hon älskar ju vintern och all snö som kommit, så nedkylning är kanske en förklaring. Därför längtar jag efter vår och värme nu så att Mollie slipper frysa mer och bli kall.

Det blev en sömnlös natt i natt och just nu passar vi henne hela tiden och försöker få i henne vatten, vilket inte är helt lätt. Jag ska göra ett nytt försök nu :-).

Kramar från sjukstugan
Beatrice

11 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Stackars lilla Mollie....Inte kul när "familjemedlemmarna" blir sjuka! Har själv en jaktlabbe på 1 år, och det är inte kul när man får åka till vetrinären med dom! Men det är tur att dom finns....Hoppas att det ordnar sig! Vad mycket vackra bilder du bjuder på! Nu ska jag kika runt lite mera....Ha en bra dag! Kram Therese

Gunilla sa...

hej beatrice.
Vilken himmelsk bild du visar . Tänk att få gå där på stranden nu barfota och bara njuta.
Nu längtar jag till värmen.

Stackars hunden hoppas att hon blir frisk snabbt. det är ju lite svårt när djuren blir sjuka för de kan ju inte tala om hur de mår.
Ha en riktigt fin dag
Kramen/Gunilla

Granne med Selma sa...

Kul att du hänger på i miljöuppmaningen! Jag har länkat till dig inne hos mig.
Kram Sussie

Sjabbig men chic sa...

Men lilla gulliga Mollie. Vad jobbigt för henne och för er. Så himla oroligt när djuren blir sjuka.
Fantastisk bild bjuder du på jag blir nästan genomvarm i vinterkylan. Och du tack för din jättegulliga kommentar.

Kram Lisa

-Mia- sa...

Stakkars liten, håper hun blir snart frisk!! Nydelig bilde, lengter etter sol og varme jeg og! :-) Ja, det er en gammel, fransk barnestol på bildet! :-) Håper du får en god helg! Kram

Julie sa...

I am so sad that Mollie is so sick, I guess I didn't realize that dogs could get pneumonia...poor little girl. Yes, water is the best for her so that she stays hydrated. I am sure with your tender loving care Mollie will be up and around again soon. My dogs love anything with chicken in it, maybe some chicken noodle soup...

I am looking at my little Molly sleeping at my feet on the foot stool - I understand how much you love Mollie....xo Julie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas ni har haft en lugn natt, tycker så synd om lilla Mollie. Bara Penicillinet börjar verka kommer hon och bli bättre. Jag vet att det är svårt och få i dom vätska, men Om du har en engångsspruta är dom jättebra. Jag hade en stor spolspruta (utan kanyl såklart) och så sätter du den mellan hörntänderna och trycker försiktigt. Hon sväljer av bara farten. Och nu får det bli mildare ute, så hon kan hoppa runt igen när hon blir frisk.
Stor kram till dig, och så klappa lilla sjuklingen.
AnnaMaria

Viola sa...

Hoppas innerligt att lilla Molly har svarat på behandlingen, så trist när ens fyrfota vänner blir sjuka...dom är ju som barn i huset..ha en fin dag, kram

Karin / Livsluft sa...

Stackars liten då!Usch det är inte alls roligt när familjens små sötnosar blir sjuka.Hon ser ju så go ut, eran Mollie!Hoppas hon kryar på sig snart.Penicillin brukar ge effekt rätt snabbt, men det är ju oroligt förstås när ens lilla djur är sjuk.
Tack för din rara hälsning hos mig! Va konstigt det där med datorn...Visst jag har mycket bilder och flash som ska öppnas så det saktar ner sidan, men jag har inte varit med om att den stängs ner, inte hos mig.Det kan ju bero på så mycket som kapacitet på datorn, om man har uppdaterat Flashplayer eller vilken mediaspelare man nu har osv.Får väl hoppas att det blir bättre, så det inte blir så himla krångligt att titta in hos mig. Jag uppskattar ju dina besök.:-)
Härliga bilder du visar.Nu längtar jag riktigt efter värme och sol.Snön ligger kvar här i helsingborg så det är ovanligt men man får väl njuta utav det.Solen skiner ute och nu ska jag en sväng till ÖB och ska rusa till bussen. Ha det så gott och var rädd om dig!
/Kramar Karin

Bea sa...

Åhh...jag längtar till varma sandstränder med och blånande hav, där man slapp klä sig i extra varma kläder och skor!!
Men stackars vovven, det lät tråkigt med sjukstuga och lunginfl. men hoppas det har vänt till det bättre och hon kan åter ta vinterpromenader.
Lite svårt med djur som blir sjuka, man vet ju inte riktigt hur det står till då man inte får några svar hur man än frågar!?
Ha det gott! Kram /Bea

LillaFlisan sa...

Men fy så tråkigt!

Förstår att du måste vara utom dig av oro! Hoppas att hon piggar på sig fort som bara den!

Du undrade vad den lilla silverbyttan jag visade på min blogg kallades och ja..... jag har absolut ingen aning.

Jag vet inte ens vad man ska ha den till!

Ha en skön helg"

Kram

Flisan