måndag 25 januari 2010

Fler loppisfynd!



Hej igen!

Det finns fler fynd från våra loppisbesök att visa... :-).

En dag sprang jag också över den här gamla kaffeservisen, som är målad så den ser ut som oputsat silver. Eller, jag såg den på långt håll och gjorde något som jag sällan gör: jag armbågade mig fram genom folkmassan och slet åt mig något att bära i medan jag tog sikte på servisen. En äldre dam tittade länge på mig och sa sedan:
- Jag har sällan sett någon se så beslutsam ut!

Beslutsam var rätta ordet, kaffeservisen skulle bara bli min!!! :-)



Kaffeservisen innehöll 12 kaffekoppar med fat, en sockerskål, en gräddkanna och en stor kaffekanna. Allt i perfekt skick! :-) Jag undrar lite om den är målad så att den ska se oputsad ut, eller om den blivit missfärgad på något sätt eftersom den såldes så billigt? Strunt samma, jag älskar den som den är ;-).

Det kommer mera...

Kramis
Beatrice

20 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Vadd duktig du är på att loppios fynda!!!Hur fina som helst!
Kram Anna

NataljaOblonskaja sa...

Vilket härligt skimmer det var på den servisen, supersnygg var den.
//Camilla

Lilla kullan sa...

Så söta saker.:-) Kram Stina

Ninja sa...

Tittade in och såg mig omkring....trevligt upplägg på bloggen :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin servis, har aldrig sett det materialet förut. Jättefint, du gjorde ett riktigt fynd.
Stor kram
AnnaMaria

Julie sa...

Beatrice - I love this coffee set, so beautiful - we rarely see anything like this in the states. Thanks for sharing - xo Julie

milla-andante sa...

Hihi.. ja det går inte att tveka när fynden dyker upp.. då gäller det att vara målmedveten..!!:)
Så fina fynd!! Och vilken underbar bild på den gula tulpanen!!!!
Kram

Synnøve. sa...

Så läcker den var. Någonting utom det vanliga.
Klart du skulle ha den.

Klems.
Synnöve.

Bea sa...

Underbart loppisfynd! Jag förstår din beslutsamhet och strävan till den attraktiva servisen som är helt ljuvlig, om den är oputsad eller ej, det är ingen skillnad, den ser i min ögon helt perfekt ut, lite romantiskt vacker och tillika nostalgisk.
Kram / Bea

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka härlig loppis fynd du har gjort.
Så mysiga.
Gillar verkligen den där stilen på servis.
Kramisar Marie:)

Nyanser av vitt sa...

Den är fantastisk. Vad rolig du måste sett ut när t.o.m okända såg hur beslutsam du var.
Sköt om dig
Kram Agneta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härligt med beslutsamma människor! Och servisen är verkligen jättefin!
Har sett några sådana genom åren, och jag tycker de är jättehärliga... De påminner lite om fattigmanssilvret. Jag tror att man gjorde de här också för att de skulle efterlikna silver. Det är nog en vanlig glasyr som omger koppen, så du ska nog inte ge dig på att putsa, för det tror jag inte kommer att fungera...
Njut av kaffedrickandet!
Kram
Marie

Sjabbig men chic sa...

Hahaha, grym kommentar det där: Jag har sällan sett någon se så beslutsam ut... Hade velat sett det faktiskt. Men jag förstår dig, servicen är ju helt underbar!

kram Lisa

Viola sa...

Jag älskar just dessa serviser, gillar detta utseende med sin oputsade look, bara att gratulera till denna servis, hoppas dagen varit bra, kramar

Ninja sa...

Hej Beatrice kul att du tittade in hos mig :)....jag gillar också gammalt porslin, speciellt kvalitetsmärken, tyvärr har jag skåpen fulla så jag köper inte så mycket längre men unga nystartare borde verkligen få upp ögonen för loppisar och blocket :)

-Mia- sa...

Hehe, det ble jo ditt og da! Flott var det!! Håper du har en fin uke! Klem

Rummet för välbefinnande sa...

Men himmel alltså....... Jag förstår din beslutsamhet! Den är ju helt underbar alltså och jag sitter ju här och blir störtlycklig bara av att se den på bild. Då kan jag tänka mig hur du känner *ler*
Sen älskar jag ju kopparna och terrinen i förra inägget också.... Mmmmmmmm!
Tänk vilken lycka att det finns loppisar *ler igen*
Ha det gott!
Kram Mia

Huset vid ån sa...

Hej svejs! vad mycket fint du visar...Jag förstår att du är jättenöjd! Ha en bra dag! Kram Therese

idémakeriet sa...

Vilka fina fynd du gjorde.
Känner igen den känslan av, vill ha oavsett vad.....
Blixten måste nog sprutat ut dina ögonen som du såg servisen.
Skulle vilja se din min.
Varm kram
Gerda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs!! O vad dålig jag vartpå att blogga det sista..längesen jag var hos dig nu!!!
Så vacker servis!!! Måste kikA vidare nu på vadjag missat!!!
ha det så mysigt i snöstormarna!!!

Kramis ♥