onsdag 9 december 2009

Vinst i lotteriet



När jag kom hem från resan berättade goa Marie med bloggen Tekla Maräng - en livsnjutarblogg att jag vunnit en bok i hennes tävling. Jag blev så himlarns glad, både för att jag sällan vinner saker och ting, men också för att jag sneglat på den där boken en längre tid, men inte unnat mig den. Jag tror att ni alla känner till Maries fina blogg, om inte är den väl värd ett besök! Hon skriver om allt från hennes många blommor, till läsvärda bokbetraktelser och om besök på härliga marknader och trädgårdar. Marie överraskar alltid, och för mig som inte har helt gröna fingrar har jag gjort nya bekantskaper som Tasha Tudor och Hannu Sarenström genom just Maries blogg :-).

Det var så spännande att hämta ut paketet och när jag fick det röda paketet i min hand kändes det som att ha fått en tidigt julklapp eller nåt :-). Med boken följde ett otroligt sött kort med en liten fågel på som såg ut att komma från mormors tid!

Jag vill också berätta hur go och fin Marie verkligen är, för det var inte helt lätt för min vinst att hitta vägen hem till mig. Marie skickade nämligen först en bok till mig som kom bort i posten! :-( När det stod klart att den boken försvunnit på vägen, skickade Marie utan tvekan en ny bok till mig!!! :-) Tack snälla goa Marie för att jag fick min vinst ändå, den gjorde mig så otroligt GLAD och nu har jag något att mysa med i höstrusket som lägrat vår vanligtvis vackraste vintermånad.

Jag förundras gång på gång över hur många fina människor som finns här i vårt Blogglandia :-).

Ha en fin dag!

Många kramar från en just nu lässugen
Beatrice

5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Grattis till den fina vinaten!

Kram Maud

Marie//Tekla Maräng sa...

Åh vad glad jag blir att boken har hittat hem till sist.
rodnar över dina många snälla ord om mig, tack.
Kramar Marie:)

Viola sa...

Så rart av henne...och grattis till vinsten, hoppas dagen din är bra i gråvädret, kram

Lilla kullan sa...

Då får damen mysläsa lite nu då.;-) Kramis

Home No.1 sa...

Hej !

Hittade hit via ...hmmm..ja säg det men nu är jag i alla fall här=)
Grattis till din fina vinst och visst jag håller med man gör många fina möten värda att minnas tack vare bloggen!

Kram Annica.