måndag 28 december 2009

God fortsättning! :-)



Hoppas att ni alla haft en underbar jul och att ni njutit av ledighet, god mat och det vackra vintervädret! Nåja, här har vi haft "varannandagsväder" med strålande solsken ena dagen och sedan snöstorm och oväder den andra dagen. Julafton bjöd i alla fall på kall och klar luft, strålande sol och gnistrande snö! :-) Vi var hemma på julafton och hade det mysigt. Det blev först en massa julgodis, julkakor och glögg framför Kalle, sedan julmat lite senare på kvällen innan det var dags för julklappsutdelningen. Jag måste ha varit väldans snäll under året, för jag fick en kamera av H!!! Hi hi hi, nu kan jag fota så det står härliga till ;-).

På juldagen åkte vi till mina föräldrar som precis som alla andra år bjöd på ett riktigt smarrigt julbord. Det är inte klokt vad man äter under julen! Mina syskon med familjer var också hemma och det var roligt att träffa dem igen, eftersom vi bor så långt ifrån varandra och därför bara träffas några gånger per år. Jag träffade även syskonen på annandagen, efter att de hade varit till stan och shoppat lite på annandagsrean. Och mer familjemys lär det bli, då broder M stannar till långt efter nyår!

Ja... vad har jag mer gjort då... jag har mest legat i soffan och sett flera bra filmer, läst böcker och bläddrat i mina inredningsmagasin. Under de "fina" dagarna har jag försökt vara ute så mycket som möjligt, om inte annat för att smälta maten lite bättre ;-). Mollie älskar snö och blir alldeles vild och tokig när vi är ute. Hon gräver sig fram i och under snön som en liten mullvad :-).



Tack igen för alla fina julhälsningar ni har lämnat! De gjorde mig verkligen glad och jag har läst dem flera gånger :-). Nu ska jag kika in till er allihopa för att se om någon kanske gjort ett nytt inlägg i mellandagarna...?

Många kramar
Beatrice

11 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Vad härligt du haft det och vilka fina bilder. Kul att du fick en ny kamera.
Nej vi harinte rest bort. Bara till den tropiska värmen inne i Fjärilshuset i Hagaparken.Ska berätta imorgon...
Sköt om dig
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det syns att Mollie gillar snö, och att hon nyss gjort en dykning. Jag tycker det har kommit lite väl mycket, det var svårt och köra med släde i skogen. Och så roligt med en ny kamera, då kommer du ta många foton. Nu börjar julmaten ta slut här, lite skinka som vi får trolla till andra rätter av.
Ha en mysig kväll
Goa kramen
AnnaMaria

Skatan sa...

Hej!

Vilka härliga vinterbilder av hunden, snön och huset i sluttningen! Även här njuter vi av snö. Nu skulle den dock kunna lugna sig något...Fastän vi har en radhusplätt så har vi fullt upp ;)

Angående hyllan. Nja, tanken var aldrig att sälja den. Jag har helt enkelt skickat den vidare till min vän som har brutit upp och formar ett nytt hem...så var tanken.

Önskar en fin kväll.

Anna Julgris

Sjöboden sa...

Å vilka vackra vinterbilder. En god fortsättning önskar jag dig och de dina.

kram C

Viola sa...

Låter som vi haft liknande dagar med god mat, umgänge och bra filmer..visst är det härligt att bara få slappa, ha det så gott, kramen

milla-andante sa...

Grattis till ny kamera, så kul!!
Önskar dig ett gott nytt år med den!!
Kram

Miss Mette sa...

Så flotte bilder du viser :o) og gratulerer så mye med nytt kamera. Ønsker deg en fortsatt fin romjul og et godt nytt år - og gleder meg til å følge deg videre i 2010. Klem fra Mette

Albert Lázaro-Tinaut sa...

You have a very good blog, with beautiful and interesting images: congratulations!
I wish you a happy 2010.
Best regards from Barcelona.

Bea sa...

Jo, tack julen blev väldigt angenäm och väldigt skönt att för ovanlighetens skull gynnas med två dagar julledigt. Men så hade jag veckan innan och kunde njuta av adventsljusen i lugn och ro och förbereda på bästa sätt.
Nu får jag dock jobba i nyårshelgen, med det går nog bra när man är inställd på det :)
Tack för dina trevliga och välskrivna berättelser och jag är väldigt glad över att jag fann dig här i bloggvärlden!
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kram / Bea

Helen sa...

Det låter som om du har haft en jättebra jul, och Mollie måste ju vara överlycklig över all snö som har fallit!

Hoppas nu att du får en lika fin nyårshelg!

Gott nytt år och kram!

Julie sa...

How sweet your little Mollie is...she does look like my Molly Girl...they would have so much fun playing in the snow together. Just like I think we would have fun together dabbling in our art project. I hope your Holiday season continues to be merry - xo Julie