onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan...



Dan före dopparedan... och nu är äntligen allt handlat :-). Ikväll ska jag baka lite och göra lite mer godis, så vi har något att mumsa på i morgon framför Kalle (men det gäller att gömma det så ingen av familjens skåpråttor får tag på det ;-). H klär julgranen och har dessutom hittat en massa roligt i jullådorna som han trodde hade gått i graven för många år sedan.

Mollie undrar vad i himlens namn som är på gång, eftersom vi bär in stora träd i vardagsrummet och hänger upp en massa konstigheter i det! Dessutom är alla ovanligt upptagna... när H tog på sig en gammal tomtemask för en stund sedan och började busa med henne såg hon ut att undra om vansinnet har brutit löst här hemma. Ungefär som: En konstighet till och JAG RYMMER HEMIFRÅN!!! ;-)

Innan jag fortsätter med det sista julstöket vill jag önska alla en riktigt God Jul och en härlig ledighet. Hoppas att ni får fina juldagar med era nära och kära och hoppas att ni alla får en vit härlig jul som vi har i år!

Tack för alla fina hälsningar! :-)

Varma julkramar
Beatrice

23 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej goa Beatrice!

Tack för Julhälsningen ♥
Önskar dig och de dina en underbar jul!

Mollie verkar vara en ganska klok vovve, för vi är ju lite konstiga som bär in träd och hänger glitter i egentligen ;)

Kram
Mia

Marie//Tekla Maräng sa...

Ni får vara försiktiga med Mollie, så att hon inte rymmer hemifrån så inga mer konstigheter tack.
Vilken härlig bild du har idag med snötyngda granar.
gillar din stjärna du har i höger spalten.

Önskar dig och dina kära en riktigt GOD JUL, kramar Marie:)

Sjabbig men chic sa...

Ja, det är mycket konstigheter som försigår nu.;)
Önskar dig och de dina en underbart skön jul!

Kramis Lisa

Mamma C sa...

Förstår att det inte är bara jag som gör mycket i sista minuten. Önskar dig en riktig God Jul med.
Kram Mamma C

Synnøve. sa...

Hej Beatrice.
Vill bara inom lite ikväll och önska er en riktigt god jul.
Ge Mollie en klapp från mig och Erri och Mats.
Juleklems Synnöve.

Helen sa...

Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!

Hoppas den blir magisk!

Kram!

Viola sa...

Önskar dig oxå en fröjdefull jul, GOD JUL; julkram från violan

LillaFlisan sa...

Smyger in för att önska en riktigt god jul!

Kramar

Flisan

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej igen goa vän.
Renarna finns att köpa på
www.cestlavie.se/shop/jul?sort=20a&page=4
Det är rea på dom så skynda att fynda.
Kramar Marie:)

Ps men ha inte renarna ute för dom tål nog inte det, jag tog bara med mig mina ut och satte ner i krukan medans jag fotade.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vovvar de kan dom;))
Vi alla i Mamma-Millan-Villan önskar dig en vit magisk jul!
Ät gott, ha det mysigt & ta vara på varann!!
¨~~~ ♥ GOD JUL ♥~~~
önskar Mamma Millan
med prinsar & Sessor i släptåg;)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL, må så gott och är mycket god mat. Jag är glad att ha dig som blogg-vän.
Stor julkram
AnnaMaria

Home No.1 sa...

God Jul!!!!
Kramar Annica.

Gårdsromantik sa...

Kikar in och önskar dig en GOD JUL!

Kram Maud

Magdalenas Hem sa...

God Jul!!!
kramar,
Magdalena

Viveka i Bläckhornet sa...

Haha...kan tänka mig att Mollie var fundersam.

Önskar dig en underbar helg vännen

Kram Viveka

Lilla huset på prärien sa...

Tack för julhälsningen! Sänder en åter till dig och önskar en riktigt härlig och GOD JUL!

Kram Jenny

marita blücher sa...

Hej Beatrice,
Tusen tack för din julhälsning hos mig. Jag önskar dig en fortsatt skön och avkopplande jul- och nyårshelg.
Kram/Marita

Lallis - liv och leverne sa...

En riktigt fin fortsättning på Julen önskar jag dig, goa du.
Kram Lallis

milla-andante sa...

Hihi... ja vi människor beter oss nog lite underligt dessa dagar...
Julekram till dig!!

sinnlighet sa...

Hej tjejen,

Tack for Ditt inlagg pa min blogg och jag ar glad over att beratta att Du har vunnit en liten Ganesha figur.....en liten rackare, men anda....!

Skicka Din adress pa min mail sa kommer den med posten sa fort jag kommer hem.

Agneta i Indien

Nyanser av vitt sa...

Hej Beatrice
Hoppas du haft en fin och mysig julhelg. Vill bara titta in och önska dig en fin Annandag Jul.
Kram Agneta

-Mia- sa...

Håper du har noen koselige juledager! Kram

Atelje Annorlunda sa...

God fortsättning önskar jag dej.

Kram Åsa