torsdag 10 december 2009

Bali



Hej allihopa!

Nu när det tråkiga vädret verkar ha bestämt sig för att stanna, kände jag för att visa lite fler soliga bilder från resan. Bilden ovan är från strandpromenaden bakom och bredvid vårt hotell, där vi käkade lunch på ett litet café nästan varje dag. Solsängarna på stranden kunde man hyra för 15 dollar för några timmar, men det tyckte jag var dyrt!

H frågade (med glimten i ögat) om man inte kunde hyra en säng för att sova där över natten, men då blev den servitör han frågade alldeles förskräckt och utbrast: "No, no, not for sleeping. Not good sleeping on the beach at night!!!" Det förstod ju vi också, men det var bara lite på skoj. Därför fortsatte vi bara drömma om solsängarna, men tänk att få bädda dem fint med mjuka täcken och vackra kuddar och sedan somna där till havets brus... :-).

Hoppas ni alla får en fin dag!

Många kramar
Beatrice

8 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Men åh! Vilka underbara sängar och vilken underbar miljö. Jag ryser av välbehag.
Och du hahahaha! Det där med horhuset var obetalbart roligt!
Och jag har i många år tränat balett med levande pianomusik. Det blir en helt annan känsla.

Kram Lisa

milla-andante sa...

Åhhhh.... allt annat än grått och mörkt där...
Så spännande sanningar om dig själv! Sista var ju för dråplig.. hu... Annars var det mycket intressanta musiksanningar!!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men jösses tjejen!! Jag har läst flera inlägg det här var rolig läsning. Dina 7 sanningar naglade fast mig i stolen, det är nog inte många som bott på horhus och sålt toastolar till Allan Edvall. Och är du pianist, det tycker jag är allra häftigast. Önskar jag kunde spela också. Grattis till bokvinsten och dagens inlägg var för härligt i detta gråväder.
Tack för härlig läsning
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

Viola sa...

Tänk om jag fick ligga i den sängen istället...är övertygad om att jag skulle tillfriskna snabbare....) ha en fin kväll i mörkret och tänd många ljus, KRAM

Gnistrande snö sa...

Åh vilken härlig ljusterapi att kika in här...så skönt det skulle vara att gå där på stranden i värmen.

Så kul att få veta mer om dig i utmaningen nedan.

Ha det så gott!

Kram
Katarina

LillaFlisan sa...

Jaha, så var man här p din blogg och blir alldeles bortkollrad med denna helt FANTASTISKA bild!

Suck, drömmmer................

Passar på att önska trevlig helg liiite i förskott!

Kram

Flisan

-Mia- sa...

Å, så deilig det ser ut med sol og varme!! Ha en fin helg, min venn! Klem

lugnet sa...

Såååå läcker bild!! Och ändå bättre i verkligheten kan jag tänka! Blir såå sugen på en resa när jag ser dina underbara bilder!!
Hoppas du får en mysig lucia!
Kram//Ulrica