tisdag 17 november 2009

Regntunga skyar...



Jag trodde att det skulle spricka upp idag, men ack vad jag bedrog mig. Regnet har börjat strila igen och det är sååå tråkigt. Dessutom blir jag trött och seg av gråvädret och orkar knappt ta mig för något.

Jag åkte i alla fall och handlade frukost för en stund sedan och när jag steg in i butiken var den full av den ljuvligaste, juligaste, bästaste doft... doften av nybakade lussebullar!!! Jag var bara tvungen att köpa några som tröst... och för att det är så himla gott med saffran ;-).

Därför har dagen tagit en positiv vändning, kan man säga ;-). Inte minst för att yngste sonen oväntat kom hem från skolan. De hade håltimme och då passade det ju bra att jag hade fikat klart! Vi satt och mumsade på pumpabröd med chilimarinerad kalkon OCH lussebullar och pratade om ditt och datt innan det var dags för honom att gå tillbaka till skolan.

Den här dagen är nog inte så dum ändå... ;-).

Hoppas ni alla får en fin dag!

Kramar
Beatrice

5 kommentarer:

Lilla kullan sa...

Ja, visst var det en sprudlande väderprognos jag hade?
Fy...säger jag. Man får ställa trettiotusen ljus vid en spegel, blunda och inbilla sig lite.:-)
Kram Stina

Karin / Livsluft sa...

Nämen, vilken härlig vändning på en grå regntung dag. Fika med sonen, och lussebullar med saffran som är såå gott!Det är stämning och det behöver vi gott om när det är så trist väder.Det är vad jag skulle vilja kalla att "fånga dagen" och njuta av vad den ger.:-)

Hoppas att hela din dag får vara varm,fin och go på olika vis!
Tack för din söta kommentar i min blogg.Den värmer!:-)
/Kram Karin

Julie sa...

I adore capiz shells and these votives are lovely - so happy to have found your blog - your photography is exceptional - thank you for sharing...xo Julie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs!!! Har med de vackra lyktorna i samma färg!!..älskar lotuslyktan i all kulörer!!

gott det lät med lussebullar då...får nog ta ett bak här snart;)))Älskar ju doften!!!O av pepparkakor med!!!

Kram o ha det gott Millan

Elin sa...

Vilka vackra lycktor du visar... och vilken underbar färg... låter som en ganska mysig dag... trots det tråkiga vädret... visst blir man trött utav mörkret... lite snö skulle sitta fint... så att det blir lite ljusare...

Många kramar
Elin