lördag 21 november 2009

Ikväll börjar Robinson!



Hej allesammans!

Idag sken solen för första gången sedan vi kom hem och efter att ha varit ute med vår lilla gullebulle Mollie i finvädret i några timmar, lyckades jag föra över bilderna från resan till min dator (min dator har som sagt krånglat ordentligt sedan vi kom hem).

Ikväll börjar ju en ny omgång av Robinson och vi kommer att sitta bänkade framför TV:n, allihopa :-). Därför tyckte jag att det kunde passa bra att börja visa några bilder från resan idag. H och jag åkte som sagt runt i Malaysia i oktober och tyckte att när vi ändå var i närheten kunde vi passa på att åka ut till de öar där Robinson oftast brukar spelas in. Vi siktade på Tengah, men fick veta att det inte gick att bo där, så därför begav vi oss till en ö som heter Pulau Besar där Strix-television brukar bo under inspelningarna.

H och jag hade ju längtat efter lugn och ro efter en hektisk sommar och här fick vi verkligen det! Det var nästan inga andra som bodde på ön heller, så LUGNT var det ;-). Vi bodde på ett resort som heter D' Coconut som nog sett sina bästa dagar, men maten.... wow! Vi hade kunnat äta ihjäl oss :-). En dag hittade vi också en underbart vacker vit strand (på bilden ovan) där vi strosade och plockade några snäckor (för det var för varmt för att lägga sig och sola). Ön ni ser skymta i fjärran är Tengah.

Tyvärr gick det inte att ta sig till Tengah som vi hade hoppats på, för vi hittade ingen som ville köra oss i land utan det de kunde erbjuda var att vi fick stanna 50 meter från stranden och snorkla där... hmm... det lät inte så lockande ;-). Men vi hade en härlig helg på Besar ändå!

Hoppas solen sken på er idag också! :-)

Många kramar
Beatrice

8 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Det såg ju helt underbart ut på Malaysia. Vilket drömställe.Det skulle inte sitta helt fel att åka iväg på ett varmt och soligt ställe nui det här grådiset.

Ha en skön helg

Kram Viveka

Hanna sa...

Här har jag inte tittat in förut, men så underbart det låter.
Hanna

LillaFlisan sa...

(Ang. din kommentar)


Du är klok som en bok Beatrice!!!!

Håller HELT med dig!

Kram du kloka kvinna, :-)

Flisan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken strand, tänk om man vaknade och var där, det skulle vara härligt. Kan lätt föreställa mig att ni hade det bra. Ser fram emot fler bilder nu när din dator funkar bättre.
Ha en bra söndag
Goa kramen
AnnaMaria

Lilla huset på prärien sa...

Gud så härliga bilder!! Dit hade jag gärna åkt och spenderat några veckor tillsammans med familjen!! Häääärligt!

Kram Jenny

Millas hem sa...

Hej!
Följer inte programmet, men hade kunnat tänka mig att sitta på den stranden nu! =)

Kram Camilla

Elin sa...

Åh vilken vacker bild... låter som en helt underbar resa... Vilken dröm strand att promenera på och leta strand fynd...

Många varma kramar
Elin

Mamma C sa...

Vi missade första Robinson, men det får bli på lördag.
Kram mamma C