söndag 15 november 2009

Gråväder!



Hej alla goa! :-)

Hoppas ni har det bra i gråvädret! Här har det SPÖREGNAT i snart två dygn, så jag börjar känna mig som Nasse där han klamrade sig fast på en gren i Sjumilaskogen och höll på att regna bort ;-).

Det som var så vitt och fint här, för en stund i alla fall. Himlen är fortfarande vit så man kan tro att det ska komma snö, men det är bara regn som faller från himlen. Hmmm.

Igår eftermiddag fick jag en oväntad energikick och började plocka fram kottar och fler ljusstakar och pysslade och pyntade så det stod härliga till. Sedan skulle jag föreviga allt på bild, men varenda bild blev bara mörk och suddig :-(. Det är inte klokt vad mörkt det är inomhus nu!



Därför visar jag bilder på min fina pumpalykta i stället som jag köpte ifjol hos goa Maud och Gårdsromantik. Jag älskar att tända den när det börjar bli skumt på eftermiddagarna för den lyser så vackert i dunklet!

Igår var jag bara tvungen att köpa några tidningar som jag missat och jag läste och NJÖT verkligen av alla vackra bilder till eftermiddagskaffet. Plötsligt är det är jul i alla tidningar och jag LÄÄÄNGTAR till jul nu... :-).

Många kramar
Beatrice

10 kommentarer:

Vero sa...

Ja, det är verkligen mörkt inne nu. Innan klockan 12 idag hade jag sprungit runt och tänt en massa ljus överallt. Inte klokt. Men det är ju så mysigt.

Din header gillar jag. Jag älskar lotusblomman. Får mig att längta till Bali.

trevlig blogg du har.

milly Garden sa...

Hejsan
Tack för ni snälla kommentar hos mig! Känns lite bättre nu det är väll för oss som för alla andra att tiden läker såren! Värst blir nog till jul! Vi tar en dag i taget. Ja visst är det mörkt man känner sig lite sömming mest hela tiden..fast det är ju ganska mysigt med tända ljus och ruggväder trots allt!
Ha en bra söndag!
kram Marina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Idag är det riktigt grått, ljusnade ett tag här, såg till och med liite sol. Men det gick fort över. Din lykta ser jättefin ut, fin form.
Ha en bra söndag
Stor kram
AnnaMaria

Karin / Livsluft sa...

Ja men visst är det så, och det är härligt att ta del av nåt som lyser upp tillvaron lite.
Nu när det trots allt är i mitten av november så är det mysigt att man börjar få lite julstämning tycker jag. Allt för tidigt är det inte så skoj, typ oktober, men nu behövs det, och man kan sätta sig ner och pyssla lite eller längta till jul.Charmig lykta du visar!
Ha en fortsatt fin söndag!
/Kram Karin

idémakeriet sa...

Hej snälla du,
tack för din bättringshälsning, det gör nog susen.
Ja det där med vädret gör mycket for oss människor men även för att få fina foto.
Du får vänta tills snön kommer tillbaka då blir det i alla fall lite ljusare ute.
Ha en skön söndagskväll.
Kram Gerda

Viola sa...

Visst har det varit det där värsta novembervädret i helgen, det har regnat och dessutom varit dimma..så trist..men har ju inte märkt så mkt utav det mer än det har varit skumt inne hela dagen när vi ska måla, det lovas bättre väder nästa vecka och det hoppas jag verkligen, ha en fin vecka som kommer..visst längtar man efter att få plocka fram adventssakerna, kramen

Bea sa...

Ja, nu är det verkligen grått och trist och precis som hos dig, har det regnat i flera dagar även här uppe i norr.
Vilken lycka att det finns lyktor och ljus som förgyller tillvaron i det gråa och trista.
Spännande att med pyssel och ser framemot en bild :) Men tyvärr, vädret är så grått och därmed svårt att fota med tillräckligt ljus.
Ha en fin dag!
Kram /Bea

Maria Berg sa...

Jag längtar också till Julen, och allt mysigt, hoppas solen skiner på dig idag, MB

lugnet sa...

Vilken underbar lampa!!!
Här har det varit mörkt och regnigt hela helgen.. Tänder levande ljus och öppenspisen och myser inne istället!
Hoppas du får en härlig vecka!
Kram//Ulrica

EN INREDOHOLIC sa...

Du har så vackra bilder på din blogg. Fantastiskt!

kram på dig
Jannice