tisdag 10 november 2009

En tillfällig lösning och vinsterna!



Hej igen!

Här fortsätter det krångla med internet och avlopp, men skam den som ger sig! När sonen kom hem i eftermiddags så beklagade jag mig över att jag inte ens kan visa vinsterna jag köpt. Man kan ju inte gärna ta med sig kamera och sladdar och sätta sig och överföra bilder på biblioteket...

... jag hade knappt klagat färdigt förrän "tjipp tjopp" och några klick och plötsligt hade han ordnat så att jag kunde komma ut på nätet från hans gamla dator. Det är bara det att det är inte vårt nätverk vi använder, utan någon grannes trådlösa nätverk... hmmm... men nöden har ingen lag, som ni vet ;-).

Därför ska jag fatta mig kort :-). Här kommer bilder på vinsterna!

Den första vinsten är ett fickur med kedja i gammaldags modell (nytillverkat, att användas som prydnad) som är 4,5 centimeter i diameter:



Den andra vinsten är en del av en antik kinesisk dörr i vacker rödbrun färg som fått patina. Måtten är 43 x 27 centimeter:



Den tredje vinsten är en liten pillerburk med det kinesiska tecknet för "långt liv" på locket. Den är 5,5 centimeter i diameter:



Först hade jag tänkt att jag skulle bestämma vilket av priserna som skulle bli förstapris och så vidare, men jag tror att det är mest rättvist att den som vinner första pris får välja vilket pris hon vill ha. Sedan får andrapristagaren välja och sist men inte minst tredjepristagaren :-).

Jag håller som bäst på att skriva ner era namn på lotter och jag och sonen drar vinnarna ikväll. I morgon berättar jag vilka som vann! :-)

Många kramar
Beatrice

10 kommentarer:

synne sa...

Godmorgon på dig.
Hoppas jetlagen har gett sig någolunda.
Så vackra vinster.
Nu väntar vi med spänning på vem som vinner....
Kramen Synne.

Marie//Tekla Maräng sa...

Välkommen hem vännen.
Så vackra vinster du har köpt.
Vill bara överraska dig med att du vann boken i min utlottning medan du var borta så maila mig din adress på teklamarang@ymail.com så kommer boken bums.
Kramar Marie:)

Lilla kullan sa...

Det var vackra saker det där.:-) Kram Stina

Felicia sa...

Heej!
Sv; tack för kommentaren!

Ååå vilka söta vinster!, var har du köpt fickuret?
Kramizar Lizzi♥

Felicia sa...

Jag kommenterade med min gamla bloggadress, men den nya är:
http://lizzis.devote.se/

Nyanser av vitt sa...

Hej
Välkommen hem till kylan. Hoppas du haft det bra. Spännande att se vem som vinner.
kramis

LillaFlisan sa...

Nämen jösses så spännande!! Håller tummarna för klockan var HELT underbar!! (ja det var ju alla vinsterna förstås)
Välkommen hem också!

Kram

Flisan

Hjärtat Mitt sa...

Hej!
Välkommen tillbaks till det gråa och kalla Sverige :)
Förstår att du har haft en underbar resa.
Jag ser fram emot bilder senare när allt ditt strul har löst sig.
Inte kul när det krånglar på det viset.
Underbara priser har du hittat oxå, allihop!

Kram Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Och jösses vilka priser, du har valt med omsorg. Det blir tre lyckostar helt klart. Så himla spännande.
Ha en fin kväll
Goa kramen
AnnaMaria

Anonym sa...

Ditt blogginlägg har samma in som en annan artikel författare men jag ungefär som din mycket bättre.