onsdag 25 november 2009

En solig helg och harjakt



Hej alla!

Vilken underbar helg det blev med solsken och värme! Det gjorde inte så mycket att det började regna igen på måndag eftermiddag, för man hann vara ute litegrann få lite frisk luft och sol på nosen.

Någon som blev extra glad över det fina vädret var Mollie. Hon gillar INTE regn och vill knappt vara utomhus när det regnar. Det har ju verkligen öst ner de senaste veckorna, så den senaste tiden har det blivit mycket kortare promenader och vårt lilla energiknippe har blivit mer och mer rastlös. Nu passade vi på... vi gick och gick och gick i solen och hon riktigt galopperade fram :-). Trots att jag sa till henne flera gånger och försökte få henne att lugna sig så skuttade hon och studsade som en liten hård gummiboll efter vägen. Jag struntade i städningen och var ute med henne i stället, men jag tror att jag hinner med mig ändå... hoppas det :-).

H ville passa på att jaga när det var uppehåll från regnet så jag fick dessutom följa med ut på harjakt två morgnar på raken. Vad härligt det är att gå i skogen! Tyvärr var det blötare än någonsin efter allt regn och det kändes mer som att traska runt på en myr, men det hindrade inte Mollie. Hon sprang och sprang som om hon hade eld där i lillrumpan, och sökte timme efter timme! Ibland var det som att hon var på gång, men hon hittade ingen hare. Däremot hittade jag både mossa, enris och smågranar som jag håller på att pynta med, så det blev ju hur bra som helst :-).

Jag ska visa bilder när jag kommit lite längre i pysslandet :-).

Ha en bra dag!

Kramar
Beatrice

8 kommentarer:

TEFROSSA sa...

Lycka till i min tävling!

Kram
Lena

Viola sa...

Tack för dina rara hälsningar, dom har verkligen värmt, livet börjar återvända så sakteliga men kan bara vara uppe några timmar och rejält ont ännu, kramen

Sjabbig men chic sa...

Vad roligt att jag fick dig att le med hela ansiktet! Kanon! Vilken sötnos och vad härligt med solsken.

kramis Lisa

Lilla huset på prärien sa...

Visst var det en härlig helg! Det tyckte jag nog också minsann. Långa promenader blev det. Tack så mycket för din fina komplimang om min keramiklykta förresten!! Den värmde :)

Kram Jenny

Millas hem sa...

Nämen en sån lite sötis!
Tack för kommentaren. Ja, det är roligt när det händer lite...=)

Kram Camilla

Galleri Hönshuset sa...

Hej,allt väl?

Så söt hon är eran Mollie. Vad vore livet utan hundar???...

Strandpromenaden såg inte så pjokig ut på bilden nedan...hmmm...längtar utomlands nu, håller på och blir alldeles ledsen över allt det grå som lägger sig över oss...

Ha det gott. Kram Pirre

Maria Berg sa...

Vad bara att hunden fick ut dig i skogen spännande det skall bli att se vad pysslet blir.

Om du vill har jag på min trädgårdsblogg just Höstpyssel som Tema denna vecka du får gärna länka ditt pysselinlägg dit,
http://mariaberg-garden.blogspot.com/2009/11/tradgards-tema-14-host-pyssel.html.

Jag vilket gråväder det varit i omgångar och härligt att se på vita ständer, det gör inget att ni inte kom till Tengha ni fick ju underbar mat där ni var.

Jag tänk vad ekonomin kan svänga fort,

/MB

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. En sån söt liten Mollie du har, vilken fin kompis och ha med i skogen. Och hon kommer och bli duktig på harjakt.
Ha nu en bra dag
Kram kram
AnnaMaria