söndag 29 november 2009

Något skall ske bortom frostig advent...



Hej alla fina!

Jag hoppas att ni har en mysig adventssöndag och att ni riktigt njuter av den här dagen :-). Första advent är den bästa helgen på året tycker jag, den slår nästan självaste julafton!

Från fredag till lördag förändrades allt från höst till vinter här hos oss. Jag och H och Mollie gav oss ut på harjakt i fredags och då var det soligt och varmt och en riktigt fin höstdag. Tidigt på lördag morgon gav vi oss ut igen och på en natt hade skogen förvandlats till en frostigt vit sagoskog! Det var så gudomligt vackert och det kändes nästan som att kliva in i Narnia. Som tur var hade jag kameran med mig, för jag var bombsäker på att Mollie skulle hitta en hare! Jag ska visa bilder någon dag framöver och berätta mer om jakten i den magiska vinterskogen.



Lite pynt har jag hunnit med, trots att vi varit ute så mycket. Årets adventsljusstake gjorde jag av en gammal silverbricka som jag täckte med vacker kuddmossa som jag fann i skogen i fredags. Jag ställde dit fyra blockljus och stack också ner lite enris, grankvistar, blåbärsris och två fina kottar som jag sparar från år till år. Till sist strödde jag över några pärlor.



Igår kväll började det snöa! Det var knappt så jag trodde mina ögon, för nu är man ju nästan "van" att det ska regna... :-). Men, vad det var vackert!!! Det var stoora flingor som kom och de dalade så vackert mot marken där de lade sig till ro. I morse såg jag till min glädje att snön låg kvar och dessutom har det snöat mer under dagen. Vad allt blir ljusare!



Hoppas att ni får en fin fortsättning på den första adventssöndagen! :-)

Många kramar
Beatrice

17 kommentarer:

Kate sa...

Vakkert!

Annika Christensen sa...

Vackert och alldeles undrbart vilken grön färg...
Alltid kul att hitta nya bloggar.
annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag var tvungen och kolla under din profil var du bor. Västernorrland, aha ni har fått snö!! Så fint, till första advent och allt. det blir ju mycker finare med snö än leriga blöta gräsmattor. Härligt med harjakt och en dag i skogen.
Ha nu en fin adventskväll
Goa kramen
AnnaMaria

Hanna sa...

Så fint du har gjort på brickan.
Kram
Hanna

Mamma C sa...

Vilken vacker adventsbricka du skapat. Tänk om man kunde få lite snö här oxå. Det är så grått och trist. Ha en fin adventskväll.
Kram Mamma C

Bea sa...

Vilken underbar bricka med adventsljusen och mossan. Advent är verkligen en fin tid och hoppas verkligen att vi har tid att njuta av allt det vackra.
Snön lyser med sin frånvaro hos mig och det är lite ovanligt såhär års.
Du har ngt att hämta hos mig!
Kram /Bea

Sjöboden sa...

Det där med pärlorna var pricken över i. Tjusigt!

Kram Caroline

idémakeriet sa...

Oj vad härligt att ni fick lite snö.
Och så fint du gjorde på din fina brickan.
Kuddmossa är ju bara så fint.
Härligt att höra att ni har njutit idag.
Själv har det inte varit så mycket advent firande här.
Vi håller på för fullt att måla i det nya huset och hoppas att bli färdiga innan jul.
Kanske jag kommer att pynta med julsaker i januari/februari vem vet.
HA det gott.
Kram Gerda

Maria Berg sa...

Så enkelt och så fint - vågar knappt titta på dina semester bilder blir grön av avundsjuka - får trösta mig att jag i alla fall har åkt jorden runt en gång, MB

Sjabbig men chic sa...

Vilken jättefin adventsstake du har gjort! Här snöar det för fullt nu och den här gången är det härlig torr snö. Jag hoppas att det får förbli på det viset.

Kramis Lisa

Karin / Livsluft sa...

Oj, så vacker adventsbricka du gjort.Gillar det robusta med tjocka ljus, bulliga kottar och den mysiga gröna mossan, och så pärlorna som glimmar som små juveler där. Urtjusigt!
Lyckans ostar där som fått snö lagom till advent! Tala om timing!Det är underbart när allt blir som ett sagolandskap, och det blir så härligt tyst och dämpat ute av snön.
Tack för dina söta kommentar hos mig! Vi hade det härligt också på 1:a advent. Blev spontant bortbjudna på middag till ngr vi inte känner så väl.Jättemysigt.Men när vi sedan efteråt skulle ta en sväng på sta´n och gå runt lite bland hantverksbodarna så regnade det, så vi skippade det och bara myste hemma.
Ha en fin vecka nu!/Kramar Karin

milla-andante sa...

Vilken vacker och inspirerande blogg du själv har!! Så kul att hitta hit! Tack för din omtanke också, jag blev riktigt sjuk för tre år sedan och höll på att mista det här livet, men det gick vägen och det går hela tiden framåt!

Hit återkommer jag!!
Kram så länge

Jenny sa...

Vad underbart fint adventsarrangemang du har gjort! Så vackert! Lät så härligt med din beskrivning också, narnia, finns det något vackrare? Tusen tack för din kommentar hos mig. Jag finner inga ord och är jättetacksam.Goa du! :)Stoooor kram till dig!

Viola sa...

Vilken vacker adventsstake, gillar som du det enkla...inte för mkt pynt, precis lagom, ha en fin kväll i mörkret, kram

Nyanser av vitt sa...

Hej
Tack igen för min fina vinst.Visar den idag
Vilket fint pynt du gjort
kramis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt det låter med lite snö och ljusare! Ja, här är det faktiskt lite bättre väder idag... men ingen snö.
Och ljusstaken di gjorde iordning blev jättefin! Vilken vacker mossa... jag har inte hittat någon så fin...
kram
Marie

LillaFlisan sa...

Vilka vackra bilder!!!!

Här hemma har vi fortfarande slask och geggamojja ute. Men det ska tydligen bli lite kallare nu. Hoppas bara det kan komma lite snö också. Det lyser ju ialla fall upp lite i vintermrkret!

Kram

Flisan